torsdag 25 september 2008

Igår träffade jag en riktig ishockeydomare

Han heter Filip Sandstedt, dömer hockey i division två, har bra humor och verkar ha den integritet som krävs. Dessutom brinner han för sitt kall.

Han drömmer om att döma Elitserien och - kom ihåg var ni hörde det först - jag är säker på att han kommer att lyckas!

Inom fem år åker han runt där i sin vit och svartrandiga dress i strålkastarljuset på Hovet och blåser elithockey på högsta nivå. Och jag står på läktaren och minns tillbaka den där ljumma septemberkvällen på The Fox and Anchor i Karlskrona när vi träffades första gången och jag spådde hans lysande framtid.

Och när han blåser sin tredje raka tripping mot en djurgårdsspelare är det är inte utan stolthet i rösten som jag taktfast tillsammans med tusen andra, så att det skakar i väggarna, skriker... DOMARJÄVEL!!!

1 kommentar:

Huskorset sa...

Hihi. Sånt här gillar jag.