fredag 31 augusti 2007

Inkvoterad nån?

Nöjespanelen på SVT diskuterar vem dom helst vill ha som granne. Svenska folket har sagt sitt och vill helst ha Robert Gustafsson.

Men se det vill inte nöjespanelen i SVT! Kristin vill ha Lill-Babs ("för att jag tycker hon verkar kul"), Carl Johan har tänkt till och vill ha Jesus som granne ("han verkar tystlåten och intressant tycker jag") medan Nemo vill vara lite tuff och motvals så han har valt Dregen som favoritgranne ("för om det är fest så ringer man ju inte störningsjouren, utan då går man ju bara upp och ringer på och frågar om man får komma in")

Alla skrattar och alla tycker att alla är finurliga och fiffiga.

Nu diskuterar de Keith Richards och jag går och tar en dusch. Måste få bort kallsvetten.

1 kommentar:

Anonym sa...

De är så trevliga och förutsägbara där i morgonsoffan, vilket är skönt - man vill gärna slippa överraskningar på morgonen. Och motiveringen "för att jag tycker hon verkar kul" är en strålande bra motivering. Jag kunde inte ha motiverat min favoritgranne på ett bättre sätt själv.