måndag 10 september 2007

Hälso!

Jag var risig i morse. Kände hur jag var på väg att bli dunderförkyld. Snoret rann, huvudvärken dunkade och jag var hängig.

Gick och strosade i Täby Centrum medan Jonna skulle fixa pass (hon KANSKE hinner slipper resa rosa till Barcelona...). Jag gick förbi en hälsokost. Jag har lovat mig själv att aldrig mera köpa hälsokost. Det är bara svindyrt, onödigt och självklart funkar det inte egentligen, det bygger bara på pretentiöst förpackade psykosomatiskt genomskinliga pissprodukter.

Men nu var jag lite desperat. Den här veckan är det... helt enkelt inte läge att bli sjuk.

Jag köper 50 ml för 95 kronor och sätter mig på ett fik och börjar (över-)dosera.
Sen dess har jag gjort det hela dan. Nu är klockan tio över elva på kvällen. Snoret har slutat rinna, huvudvärken är borta och jag känner mig frisk och kry. Och lite sur för att det funkade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Min dator har tagit livet av sig så jag har inte hunnit så mycket av det jag har föresatt mig.

Vad betyder "(hon KANSKE hinner slipper resa rosa till Barcelona...)"?

Anonym sa...

Det betyder att passpolisen kanske hinner göra hennes nya pass klart så att hon slipper köpa ett provisoriskt pass för tusen spänn. Såna är förnedrande och rosa.

Beklagar sorgen med datorn.