onsdag 5 september 2007

Mitt sommarprojekt

Min granne bredvid har byggt en swimmingpool helt själv. Han är typ sjuttio år och har under ett års tid hackat, borrat och sprängt i berget bakom sitt hus. Till slut fick han och hans fru ta ett premiärdopp i deras alldeles egna swimmingpool.

Min granne mittemot har byggt om hela sitt hus. I två års tid har han rivit, stagat, murat, klättrat, spacklat och slipat (typ). Till slut fick han och hans fru ett nästan dubbelt så stort hus tack vare honom.

Deras granne bredvid/mittemot har i helgen under en och en halv timme borrat, hamrat, skruvat, svurit, tappat skruvar, hamrat igen och skruvat som fan. Till slut fick han fast låset på altangrinden.
Vad ska vi ge oss på nästa sommar grannar? Om ni bygger ett förråd åt mig byter jag glödlampor åt er.

Inga kommentarer: