söndag 25 november 2007

Det vankas jul

Vera har för sin 13-åriga storasyster dikterat en önskelista, som sitter på kylskåpet.

Jag har inte bestämt mig riktigt ännu för vad min älskade dotter ska få i julklapp. Antingen blir det:

En kruka som det står Vera på och ett hjärta och en blomma på och i krukan ska det också vara en riktig blomma.

Eller kanske:

En talande gossedjurshäst med nappflaska. (en som nora har, fasst en annan färg)

Eller varför inte:

En leksaks "bilbarnstol" till hästen. den har ett handtag som man kan hålla i och gunga den.

Vad skulle ni valt?

5 kommentarer:

Godiva sa...

Jag gillar det återkommande hästtemat i önskelistan.

En helt äkta, icke talande, häst kanske? Jag kan spraya man och svans rosa.

Jag hade en vag affärsidé en gång om ett virtuellt stall på internet, där man fick adoptera våra hästar, och sen kunde titta på när de stod i sina boxar via webcam, men jag fick annat att göra istället IRL.

Men det finns nog säkert nu nånstans på internet, billigare än egen häst.

Peter Barlach sa...

Jag är övertygad om att din affärsidé skulle funka och den är tillräckligt skruvad för att ingen annan ska ha hittat på den.

Sälj allt och lägg allt krut på den vetja.

MonasUniversum sa...

ALLA tre. Såklart! Och du. Nu är det gjort. Lite halvdant, och fegt...kanske.

Anonym sa...

En boll som vecklar ut sig när man ger den kärlek!
Låter ju fantastiskt.

Peter Barlach sa...

Anonym, du har rätt, det får bli den.