torsdag 1 november 2007

Fast den här gången VAR det personligt på riktigt!

Otroligt spännande!

Nånting som heter Ånedin-Linjen har ansträngt sig och tagit sig tiden att ta reda på min lilla födelsedag. Jag fyller 40 den 9 februari nästa år och det visste dom!!!
Och nu vill dom bjuda mig på sin båt som heter M/S Birger Jarl. Eller bjuda och bjuda, men det kostar bara 245:-. Och för det får jag inte bara åka fram och tillbaka till Åland med M/S Birger Jarl som är "pietetsfullt bevarad, moderniserad i takt med tidens krav, dock utan plast och krom. Det är trä, mässing och genuin fartygsmiljö." Vilket i sig låter helt fantastiskt. Men nädå, inte nog med det - hör på detta - jag uppgraderas automatiskt till en minisvit och i minisviten får jag - helt gratis - en flaska champagne så att jag känner mig "firad och välkommen".

Jag har ju varit lite osäker på hur jag ska fira denna underliga dag, men nu vet jag. Jag och Jonna ska kryssa i Ålands hav med M/S Birger Jarl. De utlovar dessutom pianomusik i cocktailbaren, orkestern spelar allt från vals till bugglåtar i "skybaren" och naturligtvis: En taxfree-butik!

Hur kunde de veta när jag fyller fyrtio? Jag blir så smickrad och glad och längtar redan. Jag kan till och med drista mig till att säga att hela 40-årskrisen försvann i ett nafs!

2 kommentarer: