fredag 23 november 2007

Hallå där, Vera, 5½ år...

... du är ju ett av Sveriges yngsta Thåström-fan...
- Jag älskar Thåström!
Är det den senaste plattan Skebokvarnsvägen 209, som har fått dig att börja gilla honom?
- Jaså den där trubadurskiten, nej det är för pretentiöst och gubbigt för mig. Dåliga texter.
Jaha, du gillar mer dom gamla grejerna som Imperiet och Ebba Grön?
- Ebba vad?
Ebba Grön. Bandet som Thåström slog igenom med i slutet av sjuttiotalet.
- Känner inte till.
Så du är Thåström-fan alltså bara på grund av Imperiet?
- Imperiet är syntpiss. För mig är Thåström Sveriges enda riktiga industrirockare. PLP är min grej.
PLP?
- Peace, love and pitbulls. Jag säger bara Radio King Kong, Hitch Hike to Mars och Reverberation Nation. Sån musik görs inte längre.
Fast det är ju lite ovanligt att...
- Animals, Caveman och sista singeln Kemikal. Samplingarna som Hell gjorde på sista plattorna är fan oslagbara.
Okej... Till sist vad...
- Fast helt ärligt oss emellan tycker jag att EP:n från 95 Das neue konzept är jävligt underskattad. Kanske det bästa dom gjorde under alla år.
Till sist vad önskar du dig dig mest av allt just nu?
- Att Thåström flyttar ner till Amsterdam igen, ringer Sporrong, Hell och Puders och drar igång bandet.

5 kommentarer:

Lagerström sa...

väldigt rolig kombo Vera och PLP

Anonym sa...

Håller med helt fantastiskt roligt.

Anonym sa...

Sällskapet har väl i alla fall nästan samma medlemmar som PLP. I princip en återföreninga alltså. Hälsa grabben det...;.)
/ M

Anonym sa...

.. Ah det var ju.. kul!

Anonym sa...

Väldigt troligt att en 5-åring vet vad pretentiöst betyder... Annars är Thåström bäst ;)