söndag 18 november 2007

Halvtomt glas gratulerar...

... Halvfullt till valsegern.

Segern är knapp men odiskutabel.

Vill också passa på att tacka för en hård men rättvis kampanj. Det är viktigt i en demokrati att alla åsikter kommer fram.

Vill också passa på att tacka alla skeptiker för att ni röstat på Halvtomt! Tack ska ni ha, och tro mig, vi kommer tillbaka.

Men nu tror jag att det är viktigt för alla oss negativister och livsförnekare att sluta upp bakom Halvfullt för landets bästa. Vi vet att glaset är Halvtomt, men om nu folket på denna blogg har sagt sitt och majoriteten består av sangviniker som har valt att se möjligheterna i livet, så får vi hacka i oss det och göra det bästa av situationen.

Grattis Halvfullt glas!

5 kommentarer:

Die Quelle sa...

Haha, skönt!
Det finns hopp om livet...

Erik Ahrnbom sa...

Man fyller på ett glas! Sedan tömmer man det! En tömningsprocess är alltså inledd! Det är t ö m t till hälften! Halvtomt! Jag är inte alls så mogen och klok som Peter. Jag har redan rest mig ur soffan och gått.

Peter Barlach sa...

Men ni förstår väl att jag bara hycklar som alla losers på valnatten?

Anonym sa...

men vad är det i glaset egentligen?
är det saft?
det ser ut som daft, men det är väldigt mörkt.

Huskorset sa...

Jag upprepar mitt argument:
Det är ju en massa luft ovanpå!
Ser inte folk detta?
Halvtomt är ordet.