tisdag 13 november 2007

Min första undersökning

Säg att du har gjort nånting fysiskt ansträngande, typ jobbat, joggat eller haft sex eller nåt. Du är hur som helst fruktansvärt törstig. Och så sätter du dig ner och pustar ut med ett glas... med nånting i som du tycker är gott.

Och så dricker du ur halva glaset i ett svep och det är fantastiskt gott. Törsten är släckt och du är tillfredsställd för stunden, men du vet att du kommer att vilja ha mer.

Sen tittar du på ditt glas som nu är till hälften fyllt med god dryck.

Tänker du då: "Å vad härligt, jag har halva kvar!"

Eller tänker du: "Fan, typiskt, jag har bara halva kvar!"

Är glaset halvfullt eller halvtomt?

För mig är tyvärr den typen av glas alltid halvtomma.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oo, har jag halva kvar. Så gott det ska bli med andra halvan.

Även när det är slut.

Oo, är det redan slut. Men vad gott det var. Vad gott det ska bli nästa gång jag dricker det.

Så lever jag.

Erik Ahrnbom sa...

Halvtomt.

Men jag har pengar nog att köpa en till.

Så lever jag.

B-Luv sa...

Läste några inlägg och jo, jag tänkte bara tala om att jag lägger till dig i mina bokmärken nu.

Lagerström sa...

men vad är det i glaset?

Anonym sa...

tricket är att dricka direkt ur flaskan, paketet eller boxen. eller använda ett glas som är rikligt dekorerat i starka färger. eller dricka ur en mugg.
när det är slut så är det slut helt enkelt. ingen idé att våndas i förtid.

Anonym sa...

transparens är av ondo.

Peter Barlach sa...

b-luv: välkommen!

lagerström: som jag skrev: "med nånting i som du tycker är gott", alltså underförstått "nånting som du blir full av."

alla andra: intressant.

Huskorset sa...

Halvtomt.
Det ser ju vem som helst.
Det är ju en massa luft ovanpå.

Söderberg sa...

Oro är den ränta du betalar när du lånar problem från morgondagen. Se alltid till att ha minst en back julmust hemma så behöver du aldrig mer vara orolig.

Anonym sa...

Halvfullt faktiskt.