fredag 9 november 2007

Peter Barlachs Guldblogg

Eftersom jag inte vinner några priser, så får jag dela ut ett istället. Härmed instiftas det årliga priset:

Peter Barlachs GULDBLOGG

Jag nominerar sex kandidater idag och på måndag kväll tillkännages vinnaren. Priset, som består av äran, går till den som förgyller min bloggvardag på bästa sätt.

De nominerade är:

Erik Ahrnbom Lyckas förena sin lika bisarra som torra humor med svärta, ångest och skön självdistans. Imponerande start.

Frans Haraldsen Gjorde två bloggförsök och la ner. Mycket modigt och helt korrekt att börja igen. Sjukt rolig när han träffar rätt.

Johan Lindqvist Har bloggat sen innan jag visste vad det var för nåt. Före sin tid, men ändå alltid i den. Och alltid oförutsägbar.

Jonas Lagerström Springer runt i slowbloggers, men just när man tror att han är borta dyker han plötsligt upp roligare än alla.

Lovely Godiva Jag säger bara "Under bilen under bilen, hur många under bilen finns det?" Fanns "Diamantbloggen" var den hennes alla dar i veckan.

Oscar Söderberg En stor inspirationskälla och låter sin maffigt härliga damp-hjärna sprida glädje. Engagerar oss alltid i spirituella tävlingar.

OBS: Ingen röstning. Ingen jury. Inget dött lopp. En vinnare av ovanstående sex.

Påverka och eller protestera gärna i kommentatorsfältet nedan. Fram till och med måndag kväll.

(Jag har några andra favoriter också, men tyvärr kan vi bara nominera sex stycken i år. Och ja, den heter "Guldbloggen" i folkmun.)

16 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Det känns oerhört roligt att bara vara nominerad, som tjejerna på Guldbaggegalan brukar säga.

Godiva sa...

Berloch, du har hittat färgerna i textredigeringen!

Tack!

/godiva

Blogged By Älgen sa...

tycker du borde nominera dig själv

Anonym sa...

Peter... vill du dejta så där som vi gjorde 1985 igen? XXX Lola

Anonym sa...

Peter din fitta! Ge Frasse guldbloggen för annars länkar han kanske till ditt inlägg med kuvertet så din adress syns för ALLA FRASSES läsare och inte bara dina fjuttiga sex läsare (förmodligen dom som är nominerade utom Frasse och den sjätte är du). Fitta igen!

Erik Ahrnbom sa...

Oj. Vilket språk. Vilken ton.

Söderberg sa...

Ta bort Söderberg. Han platsar inte här. Annars en ganska bra lista.

Anonym sa...

Peter din fitta! Ge Frasse guldbloggen för annars länkar han kanske till ditt inlägg med kuvertet så din adress syns för ALLA FRASSES läsare och inte bara dina fjuttiga sex läsare (förmodligen dom som är nominerade utom Frasse och den sjätte är du). Fitta igen!

Anonym sa...

Peter! Du bara måste ge guldbloggen till Frasse H för hans blogg har förändrat både mitt och ditt liv! Och det vet du också! Jag hade det kämpigt innan men nu är jag på rätt köl igen. Han räddade mig och mitt liv!

Anonym sa...

Peter! Du bara måste ge guldbloggen till Frasse H för hans blogg har förändrat både mitt och ditt liv! Och det vet du också! Jag hade det kämpigt innan men nu är jag på rätt köl igen. Han räddade mig och mitt liv!

Anonym sa...

Fan vad otrevliga en del människor är här...

Elena sa...

Hallå....
pris för bästa bloggläsare!!!!!

Anonym sa...

Jag är inte arg, bara besviken.
Lite bitter också kanske, men jag får väl ta mig i kragen och försöka utveckla min blogg. Ska försöka skriva lite bättre hela tiden. För nästa år, då ska jag inte bara vara nominerad till Peters Guldblogg, jag ska vinna också. Ses då!

Anonym sa...

Hej på er alla.
För att första många av inläggen här så måste man först ha läst mitt inlägg med adressen: http://fransharaldsen.blogspot.com/2007/11/guldbloggen.html

EFTER att man läst inlägget blir det här liiiite kul. Annars är det mest skumt och lite elakt. Faktum var att jag tvekade redan innan jag klickade på "publicera". Men gjort är gjort och jag har balanserat på gränsen för att sedan ramla med ett ben på varje sida... och då känner man sig lite... sjuk.

DÄRFÖR vill jag på detta sätt diskvalificera min medverkan i tävlingen (för att kanske bli en bubblare till nästa år).

Förresten ligger Peter jävligt bra till i min grimastävling som tar slut senare idag.

Jag föll på mållinjen och önskar er övriga lycka till. Hepp!

Peter Barlach sa...

Erik: Vad roligt att du blir glad.

Godiva: Varsågod.

Älgen: Äsch.

Lola: Du har humor.

Söderberg: Jo, fast så seg som du varit sista två veckorna kom du med på kompiskvoten.

Tea: Haha.

Anonym: Haha.

Elena: Du har mitt pris som världens bästa bloggläsare!

Robin: Nästa år.

Ruby, Lagom anonym: Den här gången delade vi inte humor.

Frans: Inte särskilt elakt, inte skumt. Bara dumt och plumpt.

Anonym sa...

Peter: puss och kram