söndag 16 december 2007

Gårdagen i bilder

Erik Ahrnbom kom redan vid två-tiden. Han hann klappa Bruno lite grand innan den senare gick in i tvättstugan och stängde om sig.
Genast började vi laga mat och dricka folköl (eller lösplugg som Erik lite lätt nördigt säger). Det var mycket att stå i. Det här skulle vi laga på fyra timmar:

Förrätt: Marulk med rött ris och mangosalsa.
Varmrätt: Rådjursstek, hasselbackspotatis (jag tror att jag sa David Hasselback tre gånger under kvällen som om jag inte begrep att det inte var roligt första gången), rödvinssås och savoykålssallad.
Efterrätt: Crème Brulée.

Såhär såg tex rödvinssåsen ut efter de första två timmarna:
Under matlagningen tog vi allt oftare rökpauser.
Sara, Jonna (ej med på bilden) och Ivan tyckte att maten var i yppersta världsklass. Vilket den var. (Erik framhärdade dock att han låtit Crème Bruléen stå i ugnen för länge. Ingen mer än jag gav honom rätt.)
I slutet av kvällen såg Erik lika nöjd ut som jag kände mig.
Såhär ska det vara.

2 kommentarer:

Die Quelle sa...

"Erika kom redan vid 2-tiden..."

Vadå, har du träffat Erika?! Vet du vem Erika är?! Känner du Erika?!

Ååååhhhh!!!

Godiva sa...

Ivan?

Ge mig allt om Ivan!

Danke

/ godiva