onsdag 12 december 2007

Okej, jag har inte byggt en mexikansk taverna...

... men för första gången på över ett år har jag ikväll installerat Peters Gillestudio. Jag vet få saker som får mig lika stolt som att jag kan koppla upp och koppla in och spela in och spela upp alldeles egen och ny musik i den här typen av datamaskin.

När jag var färdig tryckte jag ut en demo-CD med 9 nya låtar.

Det är nästan så att jag tycker att jag är cool på riktigt. Och det händer fan inte ofta.

(Nej, ingen av låtarna hade Thore Skogman skrivit.)

9 kommentarer:

Godiva sa...

Jag tyckte för en sekund att det stod Pete Gillespie!

Det lät som en ny blogg, men det får vänta.

Mer intressant är ju det här med nya låtar, fasiken va roligt! Hur många årstider får vi vanliga dödliga vänta på att höra dem då? Va, va?

Peter Barlach sa...

Ge mig bara namn och adress, så får du demon i julklapp.

Godiva sa...

Puss, tack!

Finns det poste restante i Sverige nuförtiden? Som han sjöng, Robert Broberg. "Bär mail, bortifrån jante."

Erik Ahrnbom sa...

Kul! Det där måste du lära mig! Om du du har tid och lust nångång.
Godiva, var det inte "AIR mail, bort ifrån Jante?". Plötsligt osäker.

Söderberg sa...

Du ringde aldrig, så jag antog att det löste sig. Och det verkar det ju ha gjort...Bra!

Lagerström sa...

Men vem tolkade Thore i Nyhetsmorgon?

Peter Barlach sa...

Erik: Jag behärskar det knappt själv. Jag ska nog inte lära ut i alla fall. Dessutom har Oscar gjort fina grundinställningar på reverbet och såna där lite tricky ljudgrejer. Men jag kan varmt rekommendera grejen som sådan och du får gärna låna min.

Oscar: Ja, jag är sjukt stolt. Du ska få en CD snart.

Jonas: Har fan ingen aning. Dom kanske ställde hela grejen. "Får vi inte Peter Barlach, ska vi fan inte ha nån!"

PS: Kan inte Broberg-låten.

Anonym sa...

Du f�r f�r j�siken l�gga upp ett litet smakprov s� man har n�t att gotta sig �t i decemberm�rkret!

Godiva sa...

Jo så,

Broberg:

Allt är en dröm
som en poet
ställer jag dikt
mot verklig -het och varm
är du i fantasin
här i min skrivmaskin

Bär mej,
poste restante
Air mail,
bortifrån jante, - waowaow

Par Avinon
med denna sång
vill jag skicka dej ett brev men tyvärr
så har jag inget kuvert
adressboken har kommit bort o
jag har inget porto

Varje gång som jag telefonerar
får jag veta att du inte existerar - waowaow

Allt är en dröm
här i min skrivmaskin