onsdag 12 december 2007

Vera visade mig en ny teckning idag

Jag:
Vilken fin älskling, vad föreställer den?
Vera:
Det som är viktigt är färgerna: att hålla renheten, att blanda och fånga ljuset samt att få fram ett färgspel.
Jag:
Eh... Menar du ett färgspel mellan svart och rött då eller?
Vera:
I kompositionen vill jag se och höra harmoni som i musiken.
Jag:
Va?
Vera:
De lokala färgerna har inte så stor betydelse i mitt måleri men de ger impulser i mitt eget färgspel.
Jag:
Men snälla älskling, hur pretentiös får man bli? Lokala färgerna, det är ju bara en teckning herregud!
Vera:
(skrattar)
Men pappa! Du är ju dum som en gorilla, jag är ju ironisk fattar du väl!
Jag:
Puh! Jag trodde du var seriös för ett ögonblick. Det är svårt det där med barn och ironi. Men vad skönt, då ser du också att det bara är en av en miljon barnteckningar?
Vera:
Nej, jag ritar för att jag vill ärligt uttrycka mina inre känslor och skapa glädje för mina medmänniskor. Vad trodde du?

3 kommentarer:

Mats Ågren sa...

Jaha, så blir man föremål för ditt bloggande också. Typiskt. Men skönt skrivet och väl dolt. Svar kommer snart. På en blogg nära dig....Puss.

Peter Barlach sa...

Bra att du fattar att det bara är kärlek. Puss.

Mats Ågren sa...

Nu är det svarat.

(www.matsagren.blogspot.com)

-Schack.