onsdag 30 januari 2008

En nedräkning tar sin början

10 dagar...

... kvar tills jag blir 40.

Oj, vad intressant kanske ni tänker. Intresseklubben länkar vidare. Intresseklubben skapar massmailhysteri. Intresseklubben gör intresseklubbsvågen! Jag är ledsen, men jag bryr mig inte om vad ni tycker, jag vet bara att jag den närmaste tiden ska blogga hål i huvet på alla läsare om detta faktum att lördagen den 9:e februari 2008 fyller jag fyrtio år.

(Ni kanske undrar vad bilden föreställer. Jo: En 20 mm pjäs konstruerad av Bofors i slutet av 1930-talet, baserad på deras klassiska 40 mm automatkanon från 1932. Jag bildgooglade på 40 och bestämde mig för att publicera den första bilden som kom upp. Blev väldigt nöjd själv.)

14 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Själv blir jag blott trettio i år.
Jag ville bara få det sagt.
Det känns viktigt.

Peter Barlach sa...

Lite yngre, lite snyggare, lite smartare, lite omognare.

Kaos-Anna sa...

Ha, ha.
Iaf yngre och omognare.

Godiva sa...

Men snart vänder det Barlach, 39:

http://wille-sfw.blogspot.com/2008/01/44-r-den-mest-deprimerande-ldern.html

Godiva sa...

massmailhysteri?

Peter Barlach sa...

Han var ju roligt, vem är han?

Godiva sa...

som i "spam" ?

Godiva sa...

Nån känd?

Peter Barlach sa...

Bara nåt som intresseklubben ägnar sig åt.

Bra minne.

Nu lunch!

Godiva sa...

Skemt aasido:

nån mediasnubbe, typ, gissar jag,

länk från http://wennbergs.blogspot.com/

Håller med, cool, rolig och smart verkar det!

Anonym sa...

Trots åldern får man ju säga att det är bra lutning på pjäsen.

Men hur blir det efter man fyllt 40???

Snokis sa...

Hur ska du fira? Ska du åka på den där kryssningen, den som finns till bara för din skull, för att fira att du fyller 40?

Peter Barlach sa...

GB: Tankeväckande, va.

OS: Haha, vad du minns.

Anonym sa...

Jag måste säga att jag är lite missnöjd med ditt födelsedatum. Efter att ha läst typ 500 inlägg anser jag såklart att jag känner dig och är din nya bästis, och enligt min åsikt är du inte alls någon typisk Vattuman. Mer Lejon eller Skorpion. Förlåt för den här kommentaren, jag vet att jag är patetisk.