måndag 28 januari 2008

Loffe

- Andra människor framstår alltid som så intressanta när de uttalar sig. Jag verkar inte riktigt klok.

Så säger Janne "Loffe" Carlsson i en intervju med svenskan, apropå att han avskyr att göra intervjuer. En sån sägning får i alla fall mig att orka läsa vidare. Och mycket riktigt, belöningen kommer:

- Att jag började spela trummor var också ett sätt att tjäna pengar. Jag tänkte att jag kunde sitta och skramla i en hörna på krogen och få in lite stålar. --- Att jag spelat med Jimi Hendrix är inte så märkvärdigt. Jämfört med när jag ­lirade med Dexter Gordon.
Läs hela här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste tillstå att intervjun är mycket intressant och att det Loffe säger känns mycket mer relevant och intressant när det skrivs.

Jag gillar passagen:
Hur hamnade du i Skåne?
– Å, det var enkelt. Man kör bara söderut och tar av i Markaryd.

Godiva sa...

Den ska jag läsa!

Minns att jag läste nån intervju för flera år sedan som också var annorlunda.