onsdag 2 januari 2008

Nyårsafton i bilder

Johan Lindqvist (uttalas Lindkvist) är lätt en av mina fyra mest rubbade kompisar. I förrgår hade han nyårsfest.

Det började lugnt. Johan var mild som en munk.

Något senare började det strömma in folk och det pratades om hundraser. Kimma hävdade att taxen var tidlös. Johan hävdade motsatsen och hämtade sin dator för att googla på det. Det visade sig att Johan hade fel. Taxen är en tidlös ras. Precis som schäfern och labradoren. Inte som beaglen, som var en 70-talstrendig liten jycke.Vid tolvslaget ringde kontroll-Johan Fröken Ur för att få exakt besked om när klockan blev 2008 . Jag som är en klockneurotiker tyckte det var en lysande idé att för en gångs skull fira det nya året precis när det inträffar. Inte femton sekunder innan eller fyra efter eller sådär.

Jag berömde Johan många gånger för hans initiativ att ringa henne och sedan räknade vi ner tillsammans: 5, 4, 3, 2, 1...

Här ses Johan ringa Fröken Ur iförd sitt headset.

Inte förrän dagen efter får jag läsa på hans blogg att han bara lurats. Inte så att han inte ringde Fröken ur, men han kom aldrig fram. Det går tydligen inte på tolvslaget. (Landet är fullt av nördar.) Där stod jag och skrek och räknade ner och trodde vi var de enda i hela Vasastan med riktig koll. Otroligt dumt, fånigt, fnissigt skämt. Och helt rubbat.

Tack för senast Johan. Det var ett riktigt trevligt kalas. Förresten tycker jag att du skrev 2007 års roligaste inlägg. (Jag lovar, det här är sista gången jag prisar dig på min blogg.)

Puss

3 kommentarer:

Wennberg sa...

Tack själv Peter. Mycket kul kväll!

Godiva sa...

Jag slås av 3 saker,

1. Johan Lindqvist hade fel

2. Johan Lindqvist är en festräddare och improvisatör

3. Johan Lindqvist stjäl showen.

(1. förvånar mig, 2 förvånar mig inte, 3 känns välförtjänt!)

Die Quelle sa...

Men vad då? Är det här redovisningen av vinnaren av årets inlägg? Inga trumvirvlar? Ingen motivering? Inget omnämnande om de övriga nominerade?
Inte på något sett så att jag tycker ditt val är fel. Johan är bloggkung. Jag undrar bara om det bara är jag som inte riktigt hängde med här...