måndag 28 januari 2008

Slangbellan

Det är januari. Det är måndag.

Man är lite Thailandsbakis och undrar varför inte väskorna med fyrtioårskrisen och ångesten över livets meningslöshet, som jag lämnade kvar på Terminal 5 före avresan till Koh Lanta inte kunde ha sprängts i luften av polisens bombenhet medan jag var borta, utan istället stod kvar där och väntade så snällt på mig så fort jag steg av planet.

Därefter fortsatt måndag med soppatorsk med bilen, en del teliafitteri och en smula planlöst mailande samt arbetsvånda.

Så plötsligt kommer man på sig själv att man dansar till Timbuktu & Ebbot Lundberg i köket, knäcker en folkis och sjunger med ashögt i deras tolkning av Cornelis Huvudlösen för aftonen samt tävlar ikapp med livets glädje.

Bara för att jag med min Inte bara tennis som en av tre författare blivit nominerad till Slangbellan, Författarförbundets pris till bästa barn- ungdomsboksdebutant 2007!

(Tyvärr finns det ingen bild på mig när jag dansar runt i köket, så ni får hålla till godo med den här bilden på en slangbella.)

(30 000:- The winner takes it all)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Suveränt. Grattis. Skitkul.

Söderberg sa...

värsta flytet nu
grattis!

Lagerström sa...

Coolt, ju! Lagerström tar av sig hatten

Erik Ahrnbom sa...

Tufft och bra!

MonasUniversum sa...

Oj, vad roligt! Stort GRATTIS!

Kaos-Anna sa...

Grattis!
Jag måste ju läsa den.
Och du jag var tvungen att boka av den 2:a.
Ska på middag på fredag. Vi har barnvakt. Vi tänkte sova länge och köra långfrulle på lördag.
Är den 8:e sista föreställningen?
/Fru Kaos

Godiva sa...

Ånej, min unika kommentar verkar inte ha kommit fram?!

Jag ville säga G:R:A:T:T:I:S !!

Elena sa...

jag vill se dig dansa... super ja som alla andra GRATTIS

Anonym sa...

Hurra!

Huskorset sa...

Kulturcred! Yippie! Grattis!