torsdag 24 januari 2008

Tack for mig

Telia fittar sig mer an vanligt, sa mobilbloggen funkar inte langre.

Det var roligt att blogga fran Thailand, men tydligen javligt dyrt.

Jag har tydligen overskridit nan beloppsgrans, sa de har sparrat mobilen. Det ar val ok om mobilen skulle blivit stulen, men det ar inte ok att jag inte kan fa tag pa Telia pa nat javla satt. Har lanat andra mobiler for att ringa kundtjanst, men Telia ar ondska sa det gar inte.

Om inget oforutsett hander ar detta det sista inlagget tills pa sondag.

Synd, jag hade manga ideer. Kanske varldshistoriens roligaste, smartaste, spirituellaste inlagg aldrig blir skrivna. Tack for det, Televerket.

Helt vanliga halsningar,

Er Thailandsdiva

PS. Egentligen skall det i inlaggets forsta mening att Telia fottar sig, alltsa med o, som i alfabetets sista bokstav, men tyvarr finns inte den typen av bokstav med prickar med pa det har tangentbordet, darfar var jag tvungen att skriva att Telia fittar sig. DS.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett litet tipps till ö-problematiken :)

Det finns på alla tangentbord följande symbol ¨

Om man trycker på den efterföljt av ett o så får man ett ö.

Och tro det eller ej men det är samma sak med ä.

Erik Ahrnbom sa...

Fan vad coolt, Peter!

Anonym sa...

Tycker det är trist att du blev tvingad att skriva fittar. Borde man nog kunna stämma antingen telia eller thailändska kungen för...

Blir tufft o klara sej till söndag

Snokis sa...

Det är säkert du som glömt betala räkningen som vanligt.

Vad betyder förresten föttar?

Snokis sa...

En sak till, fittar går inte så bra ihop med din annars så frireligiösa image.

Huskorset sa...

Vad 2008-rock´n´roll!
Paja inte hotellrummet, blogga sönder ditt mobilabonnemang i stället.

Du är sannerligen en man i takt med tiden.

Robin sa...

Jag känner hemlängtan.

Peter barlachs blogg är mitt hem. Här har jag alltid kunnat känna mig trygg och välkommen.

Men nu känns det som att jag har betett mig illa och blivit utestängd tills på söndag. Jag har fällt en och en annan tår. Jag känner längtan. Jag känner saknad. Saknad till en man som är minst 20 år äldre än mig och som jag aldrig träffat.

Huskorset sa...

Ja. Nej. Nu är det bra tomt.
Är det inte söndag idag?
Jo. Men lite tidigt kanske. Och jag som ska åka bort. Det blir att ge sig till tåls...
Välkommen hem i förskott.

Peter Barlach sa...

Göte: Tack. Men nu är frågan hur jag hittar ditt ö på den här makapären.

Erik: Eller hur!

Pata: Telia tar jag tag i snarast möjligt, kungen har jag inget emot.

Ordsnok 1: Att Telia föttar sig var ett försök till skämt.

Ordsnok 2: Det är en fråga om kontraster. Försök förstå och var vänlig sluta tjata. Tack.

Huskorset 1: Haha, väldigt roligt.

Robin: Du är fin du. Tack. Nu är jag hemma.

Huskorset 2: Har du hunnit åka? Trevlig resa i efterskott isf.