söndag 27 januari 2008

Vika (ner sig)

På ett töntigt utlandssvenskaktigt sätt var jag sugen på en kaviarmacka på knäckebröd imorse. Ur Vika-brödets förpackning ramlade då denna lapp ut. Det är en hälsning från de s.k. Knäckebrödsbagarna.

Ser ni hur det ser svart och hackigt längs ena kanten på lappen. De s.k. Knäckebrödsbagarna vill att vi ska tro att lappen har råkat komma för nära den öppna lågan i de vedeldade ugnarna och brunnit lite. Jag tror att det är huvet på reklammakaren som råkat komma lite för nära den öppna lågan i de vedeldade ugnarna och brunnit lite.

6 kommentarer:

Godiva sa...

Neeej! Mitt blogginlägg!

Fast jag tyckte tvärtom... att det var charmigt, jag menar nåt ska man ju få om man köper tokdyrt knäckebröd istället för billigt vanligt?

Peter Barlach sa...

Fast då var det väl inte ditt blogginlägg?

Godiva sa...

Åh, är det märka-ord-mössan på idag: -)

Näej... men jag har också fotat det där lilla brevet!

Jag försökte lösa fildelningsdilemmat i lördags, ska inte ge mig in i fler såna diskussioner...

Godiva sa...

"så kallade knäckebrödsbagarna" ?

Du har hemlig information om att de egentligen är bilmekaniker men ställde upp och undertecknade falskt här?

Vad skönt att Barlach är tillbaka från semestern!

Peter Barlach sa...

Du är så rolig när du snöar in.

Godiva sa...

He he, samma här.