fredag 22 februari 2008

Jönköping

Idag ska jag till Jönköping.

Jag ska dit med Riksteatern och spela upp ca sju minuter av min föreställning Heliga familjen för hela regionens alla teaterföreningar, som förhoppningsvis köper föreställningen för ett besök på min turné i höst.

Utan att gå in på detaljer: i min bransch är det här ett hyperlyxigt guldläge.

- Varför smygskryter jag om det här?
- För att jag är sååå värd det!

Senast jag var i Jönköping - för ett och ett halvt år sen - kom det sju betalande på min konsert. Samtliga sju tillhörde kulturföreningen som hade bokat mig.

Jag spelade på dörren.

Det var en av den turnéns bästa spelningar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

& Lycka till i Jönköping!

Mår du bättre idag förresten? Efter alla din medicinering igårkväll?

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

HEHE.
Hälsa Ingrid. Om hon fortfarande jobbar kvar. Jag har ett kort förflutet på Jönköpings Länsteater. Liksom han Jörgen. Mediet på TV3 som har tvåtusen ringar och världshistoriens största hästsvans.

/Klaus

PS. Jag har tagit upp bloggandet igen. Var tvungen.
DS.

Huskorset sa...

Lyxigt gludläge? Ja, det är förvånansvärt vilken stor tur alla hårt arbetande människor har. Som jag ser det det, verkar du själv ha plöjt din väg dit. Välförtjänt, alltså.

Kör hårt! Fräls dem!

Peter Barlach sa...

Áslaug: Dubbel-Tack! Mår fortfarande sådär.

Tyskungen: Träffade ingen av dem tyvärr.

Huskorset: Tack! Fint.