fredag 8 februari 2008

SVT hyllar mig

Upptäckte just att SVT1 visar Grannsamverkan ikväll kl 23.10. Grannsamverkan är en kortfilm jag skrev och regisserade för några år sen.

Betänk gärna att när inspelningen började hade jag lika mycket erfarenhet av filmarbete, som hunden Basse ungefär.

När filmen var klar fick jag åka jorden runt och visa upp den.

Om jag hinner ska jag se den själv. Förutom några nybörjarmisstag anser jag att den är en komisk pärla. Skådespeleriet (/personregin) håller bitvis världsklass.

9 kommentarer:

Söderberg sa...

grym film. och det är jag som sjunger i slutet.

Anonym sa...

Va äcklig. Och slarvigt. Jag skulle aldrig låta mina hundar äta utomäktenskapliga underkläder.

Anonym sa...

Va äcklig. Och slarvigt. Jag skulle aldrig låta mina hundar äta utomäktenskapliga underkläder.

Peter Barlach sa...

Oscar: Håller med. Och du sjunger grymt.

GB: ???

Godiva sa...

Nämen, nämen, det var som fan! Den såg jag just, riktigt bra! (men missade både eftertexter och sång, typiskt!)

Kontrasten till filmen innan var... stor. Till Barlachs fördel.

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Jo alltså filmen var skitbra. Jag menar att killen var slarvig.

Peter Barlach sa...

Nu fattar jag göte, tack.

godiva, kul att du bara såg den av en slump.

Snokis sa...

Kunde du inte sa bloggat om det tidigare, jag hade verkligen velat se den min den finns inte i min tv-tablå.

M sa...

Kul att se. Lite Kieslowski liksom..