"Alla har rätt till ett häftigt kök"
Det gör ont i mig när jag hör Kviks slogan.
Kan nån förklara den för mig! Är den bergis briljant för att alla hatar den? Eller spelar den an på en målgrupp som jag bara ska skita i? Eller är det smarta just att vi ska hata den? Eller vad är grejen som jag inte fattar?
måndag 25 februari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
7 kommentarer:
Här är en till som hatar den...
Jag hatar om du hatar.
Jag fattade just nu äntligen Telia-reklamen, med pappan som kommer in på kontoret och stoppar i sladden till internet och löser problemet.
Riktigt roligt! och sorgligt samtidigt.
Till skillnad från HÄFTIGT kök-reklamen.
Telia-reklamen brukar ju vara sorglig... särskilt pga av den vidriga tonåringen...
Men jag märker nu att jag borde titta mer på tv... för jag missar all (rolig) reklam.... eller så är jag lyckligt lottad.
Jag tror att det är ett misslyckande. De letade efter ett modernt ord. Hittade häftigt och åkte sedan direkt på semester. Så häftigt nöjda med sig själva att det gick åt alldeles för mycket champis.
Kviks reklam riktar sig i det här fallet till den stora del av konsumentgruppen som är idioter.
Tyvärr är de överrepresenterade ca 65% av alla som är mottagliga för reklam är idioter.
Och således är de en maktfaktor.
Varje reklambyrå med komerciellt förnuft har en lukrativ idiotgrupp som specialiserar sig på just den typen av reklam. Skitgruppen kallas de lite inofficiellt i reklamkretsar. Deras motsvarighet i tidningsvärlden är nöjesjournalisterna.
Jag är med på Figges tankebanor. Ett misslyckat försök att nå det evigt bekräftelsesökande Jaget;
"Har alla rätt till det? Nämen? Och mitt kök som är så oballt! Jag vill vara lika värdefull som alla andra, och kämpa för min rätt till Häftigt Kök från Kvik!"
Skicka en kommentar