måndag 31 mars 2008

Peter Barlach 10 år - "Gästinlägg"

Hittade häromdagen en magisk påse på vinden med gamla foton, almanackor och dagböcker (med små halvfärdiga anteckningar bara, jag har aldrig lyckats skriva dagbok, det kommer snart framgå varför).

Jag är svår nostalgisucker, så jag tog såklart ner hela påsen (har en känsla av att det kommer märkas den närmaste tiden).

Idag hittade jag nedanstående dagboksförsök från den 23 juni 1978 (jag var 10 år). En av kanske tio anteckningar på hela det året. Samtliga ungefär lika välskrivna, personliga och själsligt heltäckande:
PB Vaknar Kl 7.55 och sen går han ner och tittar på klockan
Kl 8.15 Börgar packa o städa
Kl 8.30 Slutar stadä
Kl 8.32 Skriver dagbok
Kl 9.00 PB tittar på tv

10 kommentarer:

Anonym sa...

´kul;)
¨M´s syster var här igår lilla stora syster !
Hon berättade om din och M´s "19" årsdag i nyckelviken , Sen hadde hon inga problem och känna igen dig på påsk bilden ;)

Kommer inte boken på norska snart ? då kan jag vara med o tävla ;) Monica

Godiva sa...

"Gästinlägg"... fan ibland är du ännu mer magisk än vanligt.

Fredrik sa...

Nu blev jag lite osäker på om jag verkligen ska läsa din bok, du verkar inte skriva så bra. Ja just det ja, ljungskile förlorade visst. Synd för dig, bra för mig. Kram på dig.
Min mamma är ju halvdansk, så om du får en sån där danskbok över så får du gärna ge en till henne.

Kaos-Anna sa...

Fan vad gulligt!

Fem månader senare föds jag på ett BB nära dig och din dagbok.
Där korsades våra vägar första gången kan man säga.
Vackert!

Huskorset sa...

"TV" är understruket. Känns som en lite spooky framtidsvision. Historiens vingslag riktigt visslar om örona.

tecknarn sa...

Vad gick på teve kl. 09.00 1978?

Ingmar Stenmark kanske ... nej just fan, detta var i juni. Troligtvis någon gudstjänst, el. dyl.

Fina anteckningar.

Snokis sa...

Du stavar i alla fall lite bättre nu.

Peter Barlach sa...

M: Den norska versionen kommer nog snart.

G: Åh tack.

F: Hehehe.

FK: Åh tack. Ja du ligger i en mage nära mig i samma ögonblick som det skrivs.

HK: Vad menar frun?

T: Säkert sommarlovsmorgon. Trazan och Banarne kanske? Eller Scooby Doo.

OS: Hm.

Alexandra Hägg sa...

23 juni det är ju min födelsedag... ja alltså om 7 år då alltså 1985.
Du verkar vara ehh ganska organiserad som liten grabb. Rätt anal faktist

Alexandra Hägg sa...

Jag gillar speciellt att du skirver i trejdeperson, som om du gör någpn form av servation.