fredag 14 mars 2008

Utlottning

Eftersom jag har fått två olika paket från bloggvänner denna vecka, och det är roligt, vill jag inte va sämre.

För några veckor sen fick jag 10 ex av min bok Inte bara tennis (klicka och läs ett smakprov av 2007 års näst bästa barnboksdebutantbok), med ett nytt specialomslag gjort av tennisspelaren Jonas Björkman. Det är ett samarbete mellan mitt förlag Bonnier Carlsen och Rädda Barnen för att främja barns läsande som resulterat i detta. Boken har kommit ut i en specialutgåva om endast 500 ex. Själv har jag fått tio. Varav jag härmed tänkte lotta ut en.

Så om du vill ha ett ex av boken gratis hemskickad, säg bara till i kommentarsfältet här nedan. Och om det skulle råka vara fler än en som vill ha boken, så är det bäst att du motiverar varför du vill ha den. Så väljer jag en av er och skickar boken till vederbörande. (Du mailar bara en adress till mig sen när du vunnit.)

Mina tio ex har dessutom varit hemma hos Jonas Björkman i Monaco och blivit signerade av honom. Och jag skriver självklart en personlig dedikation.

Kan det va nåt? Ni har nån vecka på er.

(Jag ska inte säga vad jag tycker om det här omslaget, men om man säger såhär: På reklamspråk heter det Pelle metar, på tv-språk heter det Apelsin-tv...)

21 kommentarer:

Unknown sa...

Såg att du flaggade för detta på Annas blogg och kunde såklart inte låta bli att kika in här!

Och nu säger jag bara: VILL HA! ;-)

Jag har hört talas om denna bok förut och trots att jag inte har barn i "den" läsåldern så är det helt klart en bok jag vill ha i bokhyllan. Någon speciellt bra motivering kan jag inte komma med så det får väl duga så!

Ha det gott!

Peter Barlach sa...

Åh vad glad jag blir. Ja blir det bara du som vill ha den så får du den. Trevlig helg!

Huskorset sa...

Jag vill vara med i utlottningen!
Min motivering är att Filmstjärnan aldrig tar hem sitt ex från teatern så jag kan få läsa den nån jävla gång.

Kaos-Anna sa...

Peter.

Jag vill självklart ha den!
Min motivering:
Vi är uppväxta i samma hoods.
Tilsammans är vi starka.
Det räcker väl?

Kram och schlagerpuss
Anna

Snokis sa...

Jag har den redan, med snyggare omslag. Ville bara säga att det där snarare är ett apelsin-tv-omslag för kortfilmen, väl?

Anonym sa...

Vill så gärna vinna din bok, tråkigt nog för mig är jag anonym (inte av den elaka sorten), så det blir nog till att pallra sig iväg till närmaste bokhandel.

Anonym sa...

Jag är gärna med i utlottningen. För mig är du vinnaren, no matter what. Iofs har jag ju läst boken men det kan ju faktiskt alla andra göra med som har ett bibliotek i närheten. Väntar dock på att få ett smakprov från nästa bok! :)

Wennberg sa...

I´m game!

Motivering: Vi gillar bägge vin.

Erik Ahrnbom sa...

Jag ska ha den för jag är omskuren.
/Erik

Jaana sa...

För att jag vill !
Och för att du fått mig tillräckligt nyfiken för att lämna en kommentar här, trots att jag gillar att tassa omkring, osynlig och osedd.

Jaana sa...

PS. Och kanske också för att jag bott granne med Isaac. :-)

Anonym sa...

Jag vill ha den för att den alltid är utlånad på Kortedala bibliotek + för att du på Steninge visfest sa att du skulle ringa och "fixa in" mig och min Matilda på din soppkonsert i Göteborg. Vilket aldrig skedde. Fy dig! Boken som plåster på såren? Dedikation: "förlåt mig..."?

Anonym sa...

Jag vill hellre ha en sån där övernattningslägenhet, men om du inte kan fixa en sån så får jag väl ta boken som tröst...

Godiva sa...

Erika är omskuren? Svårslaget argument!

Anonym sa...

Hellre omskriven än omskuren.

Anonym sa...

Jag vill ha boken! Fanken vad jag vill ha boken!

Motiveringar:
1) Jag fixade så att du fick hemskickat en "Making Bacon"-linne. Likadant som självaste Peter Antoine!
2)Jag skulle gärna vilja ha en Dawit Isaak-tröja men har ingen bloggkompis som vill ge mig en. Boken hade varit ett plåster på såren och visat att det faktiskt finns någon som bryr sig om mig.
3)Jag är, enligt dig själv, en av dina kompisar. Bloggkompisar!
4) GB vill inte ha den egentligen, han vill ju ha en övernattningslägenhet. Huskorset kan ju få tack i den på annat sätt om henne man för tummarna ur röven. Aslaughardar har ju redan läst den. Så alla de kan du ju redan nu plocka bort från tävlingen.
5) Jag lovar att läsa den. Och vara rädd om den.
6) Du är en stor inspirationskälla. Du inspirerar mig. Varje gång jag lagar någon finare maträtt så tänker jag på Barlach. Undrar vad han skulle tyckt om min mat osv. Och helt plötsligt efter att ha läst ditt blogg ett tag i början så började jag jogga. Helt omotiverat började jag förbättra min hälsa och kondition. Helt klart inspirerad av dig.
7)Jag tror på den heliga familjen, ja, men jag blir aldrig frälst.
8)Jag har flest motiveringar.
9) Eller som en mycket vis man och inspirationskälla skulle ha sagt: Sug kuk!

Anonym sa...

Jag röstar på Robin. Ja alltså som ditt val i min fylleutmaning

Anonym sa...

Men undrar om det egentligen är boken Robin vill åt? Det verkar mer som att han vill ha Peter, eller iallafall nån del av Peter. Kan du inte skicka honom nåt gammalt skräp du har hemma? Så blir han glad och lovar säkert att vara rädd om det med...

Fredrik sa...

Gratis är gott..?

Huskorset sa...

GB: "hellre omskriven än omskuren". Erika är både-och. Han har förekommit så frekvent i både mina (särskilt mina) och andras inlägg sedan han slutade blogga att det känns som om han fortfarande gör det.
Or maybe I´m still in denial.

MonasUniversum sa...

Ojdå. Var full av entusiasm och motivering tills jag gick in här.

Och konstaterar att alla andra har bättre motiveringar. Så jag får, liksom "anonym", pallra mig i väg till en bokhandel.
Hur som helst så skall det bli jätteroligt att läsa den!