söndag 20 april 2008

Färdighyvlad ost

Lurenmejeri?

10 kommentarer:

Godiva sa...

Jag finner inga ord.

Färdighyvlad ost.

Anonym sa...

Själva färdighyvlatgrejen blir jag inte upprörd på, det är väldigt vanligt i Danmark.

Men att du kommer med en sån fulländad ordvits. Det gillar jag inte så här 10 dagar innan min ordvitssatsning kör igång...

Erik Ahrnbom sa...

Heja blåvitt.

Robin sa...

Nu använder vi precis alla ordvitsar vi bara kan så inte Göte har något nytt att komma med. Jag gillar´t

Anonym sa...

Seriöst, ska man ha färdighyvlat ska det åtminstone finnas en snyggpoäng med det. Som Västgötaklosters färdighyvlade - den är EXAKT lika stor som en Wasaknäckemacka. Med andra ord mycket praktiskt om man har OCD.

Prydligt liksom.

Godiva sa...

Suz: Ha ha! Perfect match!

Anonym sa...

Suziluz; varmt tack för tipset ;)

aussiekicki sa...

Jag skulle kunna mörda för lite färdighyvlad prästost....

Anonym sa...

Robin: Jag har bestämt att hela min ordvitskavalkad kommer ta utgångspunkt i just detta fantastiska ostinlägg...

Ja, under förutsättningen du nämner att det då finns några vitsar kvar alltså...

Jag jobbar lite med en ide kring det faktum att ost rimmar på prost, men jag får inte riktigt ihop det...

Anonym sa...

Göte: ost och Proust.

Ostig författare?