tisdag 13 maj 2008

Moraliskt dilemma

Såhär ligger det till.

Det råkar finnas lite fler rörliga bilder från Erik Hörstadius i ambulansdrama.

Nu är frågan, ska jag redigera ihop det och publicera det som så kallat extramaterial eller inte?

Erik och jag vill gärna det, men eftersom både han och jag själva är så involverade i dramat tycker jag inte riktigt att vi är rätt personer att avgöra det.

Således behöver jag lite hjälp här. Jag ger er två valmöjligheter:

Ja, publicera filmen. Det har ett stort allmänintresse och eftersom vi är många som har engagerat oss i dramat är det inte mer än rätt att vi får vara med hela vägen.

Nej, publicera inte filmen. Nu får det fan i mig vara nog! Det är det bara spekulativt och cyniskt och nu måste vi lämna den lidande, lallande, hjälplöse mannen i fred.

Rösta uppe till höger.

11 kommentarer:

Lagerström sa...

Jag tycker att det är så vackert som det är. Det är som om Picasso skulle börja måla om Guernica.

Peter Barlach sa...

Håller med om det. Å ena sidan. Å andra sidan är det raffel. Det är därför jag låter bloggens läsare avgöra.

(Du får ändra dig.)

Godiva sa...

Redigera?

Inget moralisk dilemma om ni båda vill, men redigera extramaterialet, ska det inte vara tvärtom?

Äsch, kör såklart!

Kaos-Anna sa...

Jag röstade ja.

Peter Barlach sa...

Ingen film är så bra i sin helhet och idag tjackade jag ett program för att lära mig redigera.

Och det är ett moraliskt dilemma även fast vi båda vill.

Peter Barlach sa...

Obs: Fru Kaos röstade ja.

Snokis sa...

Vi vill ha den uncut.

S sa...

Funderat på kommentatorsspår?
Om inte nu, så kanske till en framtida Redux-utgåva

Erik Ahrnbom sa...

Jag är i princip emot allt privat på nätet. Blir illa berörd och och tar gärna del av allt material.

Anonym sa...

Nej. Men jag röstar inte då jag inte anser min mening ger någon mening.

Alexandra Hägg sa...

Ja, kör tycker jag.