onsdag 7 maj 2008

Yoko Ono?

14 kommentarer:

Snokis sa...

Gungan hänger snett.

Godiva sa...

Åååååhhh......

Anonym sa...

Vi i finansvärlden har ett ordspråk som lyder:

Om gungan hänger snett tar man igen det med att vara på karusellen.

ungefär.

Din champagne får mig plötsligt i tanke om en grej som hände när vi gled omkring på en båt i Champagne. Det kommer inom kort på en blogg nära dig...

Huskorset sa...

Sådärja! Grattis igen.
Glödlampor och skumpa, den perfekta kombinationen av lyx och vardag!

Huskorset sa...

Göte: Det där var väldigt roligt!

Die Quelle sa...

Men är jag trög eller är det bara jag som ser att det är en Gula Änkan. Alltså Yoko Ono?
Troligtvis inte, så jag hakar på de andra. Gungan hänger snett...

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Sleepless night
The moon is bright
All I'm asking for is
Three minute love

Head
What am I going to do with my head
It's so light
It just gives me the fright
It's full of champagne and dreams

Sleepless night
All um umm
All I'm asking for is
Three minute love

/Klaus

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Jag förstår naturligtvis att ditt skämt baserades på att Yoko är asiat, och alltså gul och att hon tillika är änka, dvs. efter Lennon. Min förra kommentar gav detta ytterligare en dimension då jag:

a) tror att du varit sömnlös en del på sistonde med anledning av ditt författande.

b) Låten Sleepless night handlar om Champagne, OCH framförs i duett av Lennon samt Ono.

Var inte det skarpsynt så säg, Peter?

/Klaus

Godiva sa...

Jag ser några slags stjärnor på bloggen nu, hur ska jag tolka det?

Godiva sa...

Men neeej, de finns på min blogg också! Vad är det här? Det är ingen som har sanktionerat detta hos mig!

Anonym sa...

Idag verkar jag lite konstig igår, idag är stjärnorna borta!

Var är bröllopsmiddagsmenyn?

Erik Ahrnbom sa...

Du måste olja bordet.

Fritt ur hjärtat sa...

Hej Peter! Sitter som ny ordförande i Uddevalla Riksteaterförening och har precis fått reda på att vi "fått" Heliga familjen. Funderar på vilken lokal jag skall boka och börjar surfa runt för att läsa om föreställningen, vad andra skrivit, press och sådant. Hittar din blogg, bläddrar och bläddrar, vad roligt du skriver, bra med bilder och allt, liknande intresse som jag fast inte Gula änkan då;-) Jag lägger dig i favoriter direkt! Du var en trevlig bekantskap. Ibland känns världen mindre...

Peter Barlach sa...

Hej Simone!

Åh vilken rolig och inspirerande kommentar. Ska kolla in din blogg så fort jag har lite tid. Låt oss hålla kontakten och så ses vi i höst!

Peter