tisdag 3 juni 2008

Bil utan tak

Vi började fira Veras födelsedag redan i söndags med att Vera, hennes halvsyster och jag åkte till Breviksbadet.

Vera har länge pratat om att hon skulle vilja åka i en "bil utan tak". Som en överraskning lånade jag således vid tillfället min generösa grannes Merca cab.

Ni fattar grejen. I baksätet två exalterade flickor som skrattade och skrek och viftade med armarna, svalde luft och älskade varje sekund.

Vid ratten en stolt familjepappa med Steve McQueen-vibbar. Den tyska motorn mullrade, solen gassade, vinden fläktade och ön fläkte ut sig osedvanligt vackert.

I det här fallet var målet verkligen ingenting. Det har aldrig varit så lätt att få två små tjejer ur en 26-gradig pool som i söndags. Alla tre ville vi bara tillbaka till bilen och den magiska bilfärden hem på cirka femton minuter.
Efteråt tänkte jag att det är väl som med allt annat; att den dan vi får sånt här klimat i Sverige året runt och jag har råd med en Merca cab kommer jag sluta att uppskatta det. Det får duga fint med ett minne för framtiden.

3 kommentarer:

Ting sa...

Åh vicka coola brudar!
Jag riktigt känner pirret och bubblet i kroppen.
Vilken härlig pappa du är som gör sånt här!
=O)

Fredrik sa...

Lita på mitt ord, du kommer aldrig sluta uppskatta det. Köp en plåtcab och få det bästa av två världar:)

Huskorset sa...

Minne för livet. Heja pappa Barlach!