onsdag 18 juni 2008

Förnyelse av körkort

Har varit ännu en sådan där fixaredag som har monstruöst hög tröskel för oss ADHD-ungar.

Jag har skickat fakturor, betalat räkningar, ringt jobbiga samtal - och så skulle jag dessutom efter månader av uppskjutande betala och fixa mitt nya körkort, då mitt gamla går ut om ett par veckor.

Det är ju fasligt noga med namnteckningen när man fyller i blanketten, eftersom dels ska man leva med sin namnteckning i tio år och dels finns det exakta mått som namnteckningen ska få plats inom och som är extremt viktiga att följa.

Således tyckte jag att det var bäst att repetera lite innan jag skrev in namnteckningen i rutan. Man får nämligen bara en chans. Jag la det mesta av krutet på Barlach eftersom det har jag ändrat stuk på genom åren, medan Peter alltid varit ungefär detsamma och aldrig är några problem.
Sådärja. Under slutet av repetionsperioden tyckte jag allt att jag fått till en fin och stabil namnteckning som jag kan leva med länge och som absolut kommer att få plats i Vägverkets hypernoggranna namnteckningsruta.

Således dags för eldprovet:HUR JÄVLA KLANTIG FÅR MAN BLI?!

14 kommentarer:

Godiva sa...

Söt!

Fanken vilken tur att bloggen finns!

Anonym sa...

*haha* Jadu... man får väl ändå säga att övervägande delen kom innanför och det är ju inte illa pinkat...

MonasUniversum sa...

ADHD är svaret..

Och tack för kommentaren, den värmde.

Jag satt på planet till Hamburg med dig i öronen. Har dock halva skivan kvar, eftersom jag måste lyssna igenom varje låt minst två gånger. För att jag är cp.

Än så länge så är 90-tal och Övernattningslgh överlägsna, alla kategorier.

Blogged By Älgen sa...

Jag tog nyligen körkort och gjorde samma misstag som du. Konstigt nog så godkände VV att det kommer lite utanför

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

HAHAHAHA!

Världsklass!

/KP

Snokis sa...

Ja, det var rätt klantigt BÖRJA utanför rutan.

Anonym sa...

Jag gillar ditt "B". Innovativt.

Fast jag ska inte snacka. Jag har en sprillans ny namnteckning i mitt nyss uthämtade pass. Som fick min bästis att skratta högt och säga "det där är väl ändå inte din namnteckning?!" trots att det ju var helt uppenbart att det i alla fall i det sammanhanget var det. Svettigt.

Kaos-Anna sa...

Men Peter då...hahahah :-)

Anders Sparring sa...

Jag ska förnya mitt om ett år och har redan börjat spänna mig.

Anonym sa...

Du Peter. Så vitt jag förstår så har du inte diagnosen ADHD. Du verkar tycka att det är något positivt. Jag vet inte vad du vill ha ut av det. Om det är någon tjej du vill imponera på eller något annat. Jag skiter mycket i vilket. Vi som har sjukdomen gillar inte din tjuvåkning. Du gör det till något det inte är.
Var snäll att sluta med det.

MonasUniversum sa...

Det är så härligt med valfrihet i det här landet.

Att man kan välja vilka bloggar man vill besöka.

Att man kan välja bort de bloggar man anser stötande.

Sverige är väl ett fantastiskt land, så säg?!

Putte o Piraten sa...

taskit av dej peter att kalla dej ADHD-offer när det är damp du har. Klart vi med diagnosen blir sura och förbannade. DAMP-cp:n är mycke värr än oss.

Ännelaij sa...

Jag har gjort exakt likadant när jag skule förnya körkortet..
Pluttelite av namnteckningen var utanför.
Trodde jag skulle få tillbaka alltsammans.

Men det gick bra.

´Take care

/Jojagskriverocksårättsåsvulstigtibland

Anonym sa...

Snyggt Ove!

//F