torsdag 5 juni 2008

Om ni undrar varför jag inte bloggade igår

Var hos min nya revisor igår morse.

Hon tittade på min ADHDeklaration med förskräckelse och jag hörde saker som "... men jag är ingen bokförare..." och "Men var är själva deklarationen...?"

Och inte ens jag har så mycket charm att hon kunde annat än hata mig. Så mycket viktiga osorterade kvitton i en hög och så mycket viktiga papper som saknades...

Vi bestämde att jag skulle komma tillbaka med allt som fattades idag klockan tio.

Skräckslagen gick jag med på detta. Men var i helvete är deklarationen och alla jävla pissiga årsbesked och skit?

Jag tog på mig det mentala blåstället och körde. Från lunch till klockan åtta. Det slutade med att allt som förut såg ut till exempel såhär: ... och såhär... Ser numera ut såhär: ... och såhär:
Hittade till och med den förtryckta deklarationen och avdragsgilla kvitton för tusentals kronor.

Jag kände mig så stolt och glad och lättad och en ADHD-unge firar sånt självklart med champagne... Så nu ska jag tillbaka till revisorn. Med papprena i ordning och en skön baksmälla som håller skräcken borta. Nästan.

Lär återkomma.

3 kommentarer:

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Jag kommer aldrig erkänna att jag har någon bokstav hit eller dit men jag har enligt maken svårt att hålla koll på papper. Får jag föreslå en stor kartong där du helt osorterat slänger in allt som har med ekonomin att göra. Så vet du ungefär var det är alla fall. Funar för mig (fast jag har en gigantisk pappershög).

Snokis sa...

Grattis! Jag är oerhört ADHD-imponerad!

Huskorset sa...

Fan vad impad jag är. Får regelrätta skräckvibbar av deklaration.
Champagne är det minsta du förtjänar.
Hade jag varit grabbig av mig skulle jag önskat dig en rejäl avsugning också. Men det är jag ju inte, så "ursäkta franskan" som morsan brukar säga när hon svär.