söndag 13 juli 2008

Dagens Jonna

Våra familjer har haft löss som gått runt runt och fram och tillbaka med jämna mellanrum i några månader. Börjar bli jävligt irriterande och lusmedel luktar fan inte gott (spelar ingen roll om det är hardcore-kemi eller den mesiga nya hälsosamma lakritsvarianten, jag hatar båda dofterna). Den enda av oss som faktiskt konstant har klarat sig från dom små djuren är jag.

Jonna och jag har haft en amatörteori om varför just jag har sluppit. Vi tror att det kan bero på dom hårvårdsprodukter som jag använder och som lössen inte gillar.

Häromdagen kläckte till och med Jonna att jag klarat mig från lössen tack vare att jag är...
... vaxinerad!

9 kommentarer:

Anonym sa...

finns en kam på hälsokosten eller här på http://www.lusfri.nu/
den är värd varenda krona ,KÖP DEN ;) Monica

Godiva sa...

jeeez, några hästar vi hämtade från miserabla förhållanden en gång hade löss, det var inte så nice... de hade väl slarvat med waxet : -)

Jag skickade prover på håret/äggen till vet-lab för att veta säkert vad det var för ena kryp och de sa att de hade inte sett så stora populationer hästlöss per kvadrathår sen kriget, typ.

men de gick inte på människor, puh!

Putte o Piraten sa...

Klaga över inget håller man på Peking skulle man ta löss några år i håret för att slippa vara sveriges största jävla skämt. Nä snacka om att väst världen problem du tat upp.

Anonym sa...

*haha* Det ligger faktiskt ngt i det förett hår som man använder vax till dagligen blir inte lika rent som ett obehandlat hår och lössen gillar det RENA.

Tips; köp hem eterisk olja - lavendel. Lägg några droppar bakom öron och i nacken. Ok. Man får kanske inga kyssar men å andra sidan springer lössen med ;)

och luskam...luskam...luskam...

Elena sa...

med den här teorin kan du försörja hela din familj och få ett pris som bästa "dagispappan". Man kommer att älska dig. Sök patent på produkten och döp om den. Kanske "löss adjöss".

Uttrycksrum sa...

fyndig fru! lycka till familjen att bli av med de o�nskade!

MonasUniversum sa...

Ehhum, vi väntar lite med den där semestertrippen till Smedslätten va?!

För övrigt så ska du ta Monicas råd och beställa från www.lusfri.nu, ALLA jag känner säger att den är överlägsen. Har en själv...utifall att....

Peter Barlach sa...

Monica: Tack för tipset.

Godiva: ett blogginlägg?

Pop: Inte helt nykter när du skrev den kommentaren va? Beklagar i alla fall.

Hosanna: Luskam ja, lavendel nej.

elena: Hehehe.

Uttrycksrum: Dubbeltack!

mona: köper en luskam idag!

Putte o Piraten sa...

¨hahaha nä hur fan skulle det gå till vi kan ju inte skriva i sömnen! Du är bäst kram från oss.