torsdag 31 juli 2008

Det Stora Getingkriget

Det är fan sjukt nu. Värsta jag varit med om efter sex år (sju somrar) i hus. Igår åt jag och barnen middag inomhus, för att vi inte pallar med getingarna. På bara några sekunder är det 3-4 stycken på plats, och efter ett par minuter är det som en svärm. Jävligt snabba och irriterande är dom också.
Efterrätten åt vi dock ute, samtidigt som vi ställde revbensspjällstallriken en bit bort. Det funkade okej. Dock kunde inte Vera och Fjortonåringen hålla sig. Så när vi hade ätit upp gick dom bort och hämnades lite. (Vera var värst och fick 3.)

Jag hoppas hinna förbi Indiska idag och köpa en getingfångare, som Huskorset tipsat om. Men jag tror inte det räcker. Jag behöver fler tips, för det känns som säsongen bara börjat. Med blott en flugsmälla i näven känner jag mig som Jonas Björkman mot Federer, typ. Elstötmojängen ska också införskaffas, men som sagt:

Ge mig uppslag hur jag ska segra i Det Stora Getingkriget, tack!

5 kommentarer:

Figges Blogg sa...

Elstötmojängen är grym, då man inte behöver vara tennismästare.
En liten touch så är den effektivt ute ur leken. Happy bzzzzzzzz-ing.

Anonym sa...

Jag tog fram trälimmet och limmade igen det hål som de tog sig in igenom och ute låter jag sonen vattna dem med jetstråle. *hehe*

Vilket år som helst kommer anticimex och röker ut dem...

Huskorset sa...

Nä, inte förslår den i ett getingkrig inte. Men det hjälper litegrann + lockar bort dom till en annan del av trädgården.
Men vi äter också inomhus...

Putte o Piraten sa...

Se till att vinna lite mera så håller dom sej borta

Anonym sa...

Ladda getingfällan med något sött (typ saft, läsk etc EJ LIGHT) och lite vinäger + nån droppe diskmedel. Se dom sedan öva ryggsim med benen i vädret. ;-D

Funkar även på dom små äckliga läskiga frukt-flugorna som invaderar så fort det blir varmt och nån stackars liten matrest råkar bli kvar framme.