måndag 28 juli 2008

Djurgården Fotboll

Fick ett sms från Oscar igår kl. 19.58: Herrejävlapissgud

Det sammanfattade ganska bra mina känslor. Själv brukade jag under guldåren säga ungefär vid den här tiden av säsongen inför någon match att "Vinner vi idag tar vi guld." Förvånansvärt ofta stämde det.

Igår innan matchen sa jag halvt på allvar, halvt på skämt: "Torskar vi idag åker vi ur"...

Bortsett från alla viktiga analyser och åtgärder - om varför vi ligger där vi ligger och vad vi ska göra åt det, på ledar, tränar och spelarnivå - återstår två avgörande sanningar: Bollen är rund och domaren är en jävla kukskalle.

5 kommentarer:

Sus sa...

Eh...
Fotboll va?
Då är säkert dommaren en kukskalle.
Hur skulle han annars stå ut med 22 fjantar.

Tack för titten.
Kom tillbaka någongång.

Putte o Piraten sa...

Klart ni åker ut ni ska ju med oss ner!!

Anonym sa...

Muhahaha

Ja inte var det några järnkaminer på plan inte.......

Anders Sparring sa...

Jag tror inte att ni åker ut i år, men om inget drastiskt sker, gör ni det nästa år.

Minns när AIK åkte ur, aj, det gjorde fruktansvärt ont och ja, jag hade haft det på känn i ett helt år. Jag gick runt i ett novemberdeppigt gränsland mellan söder och nacka och lyssnade på matchen på radio. AIK - ÖRgryte var det (samma lagt som AIK spelade sin guldmatch mot 98). De spelade för tomma läktare pga någon skandal under den föregående omgången. När första målet föll stängde jag av, sen var det säcken i ett helt år.

Peter Barlach sa...

Suz, Pop, varmpedal: Ni är också kukskallar.

Anders: Jag minns också den matchen. Jag såg den på tv. Det är ett av mina bästa fotbollsminnen överhuvudtaget.