fredag 18 juli 2008

En del av etablissemanget

Igår hade vi en diskussion om Strindberg-serien som gick på TV i julas och vi var rörande överens om vad vi tyckte om den och fann det märkligt att Leif Zern hade höjt den till skyarna samma dag som den sändes. Då sa jag att det kanske inte var så konstigt eftersom Zern också är "en del av etablissemanget".

Varpå jag direkt garvade högt åt mig själv och min svulstiga klyscha. En del av etablissemanget.

Jag säger liksom inte såna saker. En del av etablissemanget... Vad ska jag kläcka för pinsamhet härnäst? Kanske att någonting är ett hot mot demokratin?

Haha, nej så långt får det fan inte gå!

9 kommentarer:

Godiva sa...

Fantastiskt inlägg! Skön insikt! Det är bäst att passa sig, annars sitter man där och har använt "ordet" LIVSPUSSEL

Peter Barlach sa...

Livspussel, haha, finns det fler?

Anders Sparring sa...

Vamlingbo

Anonym sa...

Själv brukar jag prata en hel del om "branschen". En kompis till en kompis tyckte att det lät som att jag tillhör maffian.

Anonym sa...

Jag får ofta höra att jag vunnit på Äktenskapsbingot. Det tycker jag är klyschigt, men ofta är det ju ett spel med livet som insats.

Ströbaek sa...

Men, "sätter du Lidingö på kartan"?

Det kanske är dax att återuppliva den gamla sporten "VM i klyscha"?

http://strobaeksblogg.se/

Ströbaek sa...

Eller, "är det dax att bygga lite broar"! för att slänga fram en fryshuset-klyscha...

Anonym sa...

Just det. Jag har "praktiserat" på fryshuset. Som LugnaGatan kille. Fy vad jag var rädd hela tiden.

Huskorset sa...

Hahaha! Älskar sån´t här. Fast jag tror att jag egentligen klyschar loss rätt kraftigt till vardags...urf. Livspussel, hihi.