torsdag 14 augusti 2008

Mera Ara

Har inte sett bronsmatchen och prisceremonin förrän nu, men jävlar vad snyggt!

Nej, jag tycker inte man ska vara en dålig förlorare, men jag tycker att man ska följa sitt hjärta och det gör den mannen. Han höll först på att missa bronsmatchen för att han inte ville brottas, blev övertalad att visa dom jävlarna. Han sket ju i bronset, han ville bara visa dom jävlarna. De fick tydligen köra som biltjuvar och sen springa hela vägen till arenan för att hinna till matchen överhuvudtaget. Och så krossar han sin motståndare, vinner en bronsmedalj och slänger den på mattan.

Så otroligt vackert!

När jag dessutom läser i Aftonbladet att Pelle Svensson äntligen talar ut vad han vet om mutor och korruption inom brottningsvärlden tack vare det här, så tänker jag att Ara kanske kan bli en martyr. Tänk om världen härmed inser att man måste göra någonting åt smutset i den sporten.

Tänk om hans bojkott av medaljen gör skillnad. Då är det kanske värt nåt. Inte för att jag tror det, men jag vill tro det idag.

11 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag håller med dig, modigt gjort. Mycket modigt. Ara for president:)

Robin sa...

Pelle Svensson var ju medveten om att det hände senast också. Men då valde han att vara tyst? Sen ska han framstå som någon hjälte nu. När det är för sent. Nej, fy fan säger jag. Ara borde spöa Pelle Svensson!

Peter Barlach sa...

Robin: Javisst Pelle Svensson är mediakåt, men min poäng är bara att Ara kan bli en hjälte. Jag tror att Pelle och Ara är polare och varit helt överens om hur det legat till. Ara har ju också vetat om hur rutten brottningen är, problemet är väl att det har saknats bevis, som nu kanske kan komma i ett annat ljus. Eller hur?!

Wille sa...

Ara är helt klart den enda behållningen jag har haft av OS hittills. Och jag misstänker att det kommer att förbli så. Tyvärr.

Erik Ahrnbom sa...

Medaljen på mattan - vilken bild det var!

Robin sa...

Jo, är det pga avsaknaden av bevis som Pelle har hållt tyst så är det väl ok. Håller också med Wille om att Ara är enda behållningen hittills. Ja, och sen när de ballar ur med en massa ordvitsar i Olssons studio me. Ara FTW!

Anonym sa...

till "Robin"..
Helt ärligt talat nu. han höll ju tyst om allt för att hade blivit mordhotad.. vad ska han annars göra.. snubben va ju nån jävla maffia boss förfan. finns ju inte så mkt att göra mot sånna. och jag tror inte alls att Ara är arg eller sur på pelle svensson. han ville sitt och sins familjs bästa genom att hålla tyst? eller har jag fel?

Robin sa...

Men han rapporterade dödshotet till Fila. Om han vågade rapportera hotet så kan han inte varit så rädd för det. Givetvis blev han rädd, men det skrämde honom inte tillräckligt mycket för att inte rapportera det.

När jag nu läser artikeln en gång till märker jag också att han faktiskt skaffade fram bevis på att domaren var mutad när Ara förlorade första gången. Det står inte i artikeln men jag uppfattar det som att han faktiskt anmälde det första gången också. Att han bara inte gick ut i tidningarna med det. Så jag tar tillbaka allt ont om Pelle Svensson som jag har skrivit.

Ara och Pelle FTW!

Anonym sa...

Man behöver knappast visa någon respekt när man själv inte får någon. Ara gjorde helt rätt som demonstrerade sitt missnöje. Att de andra medaljörerna tyckte det var tråkigt, får dom tycka, för det var det ju. MEN.. det var ju knappast Abrahamians fel. En skandal HADE det varit om han inte reagerat som han gjorde. All heder åt Ara!!

Henrik Elmér sa...

Håller helt med dig, Peter.

Kan inget om brottning förut, men av det jag läst efter dagens incident så tycker jag det var riktigt starkt gjort av Ara.

Och tack vare det så hittade ju jag din blogg också.

Bara en sådan sak. :o)

Huskorset sa...

Dåligt med östrogen här idag.