måndag 25 augusti 2008

Tävling!

Nu har lådan med fri-exen av min nya bok Dubbelfel kommit. Tävla och vinn ett signerat ex - innan den finns i handeln!

Jag har ju inte en aning, men Jan Nilsson från Bibliotekstjänst avslutade i alla fall i sin superrecension såhär (och det räcker för mig):

"Det här är en bok att ta till sitt hjärta och det är svårt att lägga den ifrån sig."

Men nu till tävlingen. Svara rätt på några frågor och vinn.

1. Vad heter Johns hund?
2. Vad är det mest udda John har stoppat in i diskmaskinen?
3. Vad är klockan i öppningskapitlet av Dubbelfel? (närmast rätt svar gäller om ingen prickar rätt)

Utslagsfråga om flera skulle ha alla rätt: Varför vill du ha boken?

Jag är jury, tävlingen pågår hela veckan. Fram till lördag den 30:e augusti kl. 14.00 kan man lämna in förslag.

Skriv svaren i kommentarsfältet eller om ni inte vill avslöja era svar, maila mig på peter.barlach@telia.com. (Om ni skriver ett svar i kommentarsfältet - för att förvilla era motståndare - och ett svar på mail, är det mailet som räknas.)

Obs: Tävlingen har MINST en vinnare... Lycka till!

22 kommentarer:

Ströbaek sa...

1. Fi... Kar...hm... Cujo! Jag gissar på Cujo!

2. Hunden?

3. "för mycket"

utslag: gillar att ha böcker i hyllan som jag kan säga: "jag har inte läst den, men, jag känner författaren"

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

Tävlar via mailen efttersom mitt svar är så smart ...

Fritt ur hjärtat sa...

Äsch! jag tävlar inte. Tänkte bara beräta att jag idag bokat annonseringen för dig! *lite mallig är jag* hela höstens program är beställt i annonsering, en framförhållning föreningen sällan skådat. Det är riktigt roligt!! Snygga annonser blev det också!

Anders Sparring sa...

Vet inte. Kan du inte skicka ett ex så man får kolla?

Grattis till recensionen!!

Putte o Piraten sa...

Dom första tre kan jag ju. utslagsfrågan är ju minst lika lätt

Anonym sa...

1. Bessie
2. stavmixern? Fast den diskar jag jämt i maskinen, fast bara själva knivdelen då ;)
3. 2.46

Varför jag vill ha boken?
För att jag har en tolvåring som är som tre när det gäller att fylla en diskmaskin?
Nope; för att jag gillar det jag läst so far.

Och förresten kan du få min när jag fått tummen ur...

Patricia sa...

Är det inte meningen att man ska få svaren i boken? Skriver du om samma person i dina böcker? Jaha, jaha, då kanske jag kan få tävla om bok nr 1 i ordningen.

Anonym sa...

Svar på frågor 1,2 och 3:
Hur fan ska man kunna veta det om man inte har boken, och om man nu redan har den - varför skulle man tävla för att vinna en bokjävel till?

Utslagsfråga om flera skulle ha alla rätt: Varför vill du ha boken?
För att vinna den här tävlingen så jag kan vinna en bok till, eller hur var det - hönan eller ägget?

Anonym sa...

Jag har ingen aning! :o
Men om du vill så får du gärna vara med i min tävling! :)

MonasUniversum sa...

Peter. Du är inte så snäll. Det är idag måndag. Jag har precis kommit hem efter 12 tim monterbygge. Tis och ons ser likadana ut. Tors-sön ska jag vara treeeevlig. Söndagkväll, 5 tim så skall jag packa ned montern.

Så min vän, hur skall jag uppbringa någon som helst styrka/ork med finurliga svar när det bara är geggamoja i huvudet just nu...?

En sak är i alla fall solklar;

Som en sann bloggvän, som en ärlig textjunkie till dina musiktexter så borde jag få vinna en bok.

Cause Im worth it...

Robin sa...

Håller tummarna!

Elena sa...

Vänta Peter du sa att du slulle lotta ut boken.. och jag litar på dig.
Men okej, då går jag direkt till utslagsfrågan utan att passera "GÅ".

Jag tänker att med tanke på att jag pratar med så många 12 åringar som är i Johns situation, är jag både en god marknadsförare till rätt målgrupp och har nytta och framför allt nöje med boken för min egna personliga del.

kram!!!

Huskorset sa...

1 Bessie
2 Stavmixer
3 15.40. Den har två breakbollar mot sig.

Jag vill ha boken för att den första redan bor i mitt hjärta och den vill ha sällskap.

Snokis sa...

Jävla Huskorset, hon ska alltid vara värst. Måste tänka på det där med diskmaskinen, återkommer.

Huskorset sa...

Snokis: Haha!

Snokis sa...

1. Bessie
2. Stavmixern
3. 7.55 (det var i alla fall då PB vaknade)

Motivering: För att när jag läste din första bok så grät jag. Och eftersom bland det värsta jag vet är att erkänna sånt offentligt, som i kommentarsfältet på välbesökta bloggar, så har jag nu förtjänat den nya. Dessutom får man ju ingen obscen dedikation om man köper den i affären.

MonasUniversum sa...

VA? Får man en obscen dedikation om man vinner?

Peter.

För lång och trogen tjänst, okey?!

Och för att jag verkligen är nyfiken på vad en obscen dedikation kan innehålla. Jag känner att jag behöver nåt sånt just precis nu. Plus att jag faktiskt då måste få häcken ur vagnen och köpa den första...

Snokis sa...

Mona: Det utgår jag ifrån att man får. Vad är annars poängen med att vinna?

Översättarhelena sa...

Jag svarar samma som Huskorset. Sen var det ju det där med motiveringen. Det är det jag brukar stupa på i tävlingar. Äsch, jag vann ju förra gången så det är nog någon annans tur nu!

(Givetvis är denna Jesusliknande attityd helt uppriktig och inte ett fult knep för att vinna boken. Vad tror ni om mig.)

Snokis sa...

Så här tävlingens sista dag, kan man muta domaren på något sätt?

Peter Barlach sa...

Självklart.

Anonym sa...

Peter, du och jag i din magiska övernattningslägenhet.