torsdag 25 september 2008

Hemlängtan vs Frihetskänslan

Hela den här resan (förutom själva föreställningarna) är som en kamp mellan Hemlängtan och Frihetskänslan. Det har varit jämnt, men den senare har hela tiden hållit sin motståndare i schack.

Men idag tog Hemlängtan med sig sina polare Hotelldöden, Långtråkigheten och den dumma tomma Ensamheten. Då hade Frihetskänslan ingen chans. Det var spel mot ett mål på rum 117 på Statt i Karlskrona.

Då åkte jag till Karlshamn (jag har sett magiska Lill-Babs ikväll och imorgon ska jag vidare till Sölvesborg för föreställning imorgon klockan 12). Jag körde E22:an och svängde av där det stod Skillinge för att kissa.

Väl där tyckte jag att vägen och åkern såg fin ut (se ovan), så jag fortsatte tills vägs ände och hamnade vid Stavkulla Brygga. Och plötsligt...
Frihetskänslan-Hemlängtan 2-1.

2 kommentarer:

Socker Conny sa...

Det är ett vanligt ställa att svänga av för att kissa... dock svårt att hitta rätt ställe!

Huskorset sa...

Gott att höra.
Fint inlägg.