tisdag 23 september 2008

Till Huskorset: Hotellfrukost på Statt i Karlskrona

Tonfisk på knäckebröd. Mycket fräscha grönsaker. (Åt båda mackorna)
Därefter svenneost med fabriksgjord apelsinmarmelad. (Åt hela mackan.)
Enda smolket i bägaren. Kaffet blev snabbt sådär gammfläckigt, som dåligt kaffe blir.

Annars en höjdarfrukost må jag säga. Personlig och variationsrik. Generös. Betyg 4.

(Sorry Huskorset: det blir nog sista hotellfrukostinlägget på ett tag. Jag känner hur oinspirerad jag är. Jag ska försöka hitta infallsvinklar, men det är inget man kan räkna med.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har gett mig in i mat-bloggandet http://fridachristine.blogspot.com/ dock ur ett annat perspektiv.. men en dag kanske jag kan blogga om mat så som du gör. =)

Huskorset sa...

Ok, jag förstår. Jag är så glad för det lilla!

Att landsortshotell ofta inte begriper vikten av gott kaffe, vad är det? Idioter. Jag måste inte ha moccalattemacchiaaaaato men hur jävla svårt kan det vara att brygga en decent kanna java (en mig realtivt närstående, i övrigt respektabel man, säger asfaltjuice eller negerlut men det gör sannerligen inte jag) och byta ut det när det blivit surt.
VA?
Fan. Det här är en av mina hjärtefrågor.

"Retar du upp dig på ting som är små
Är du väl inte större än så."

(Alf Henriksson igen, tror jag)