fredag 10 oktober 2008

Kalle Teodor


Jag sjunger alltid Kalle Teodor för Vera innan hon ska somna.

Eftersom hon har börjat följa min blogg, ville hon att jag skulle sjunga visan här, så hon kan lyssna på den innan hon ska gå och lägga sig. Det lovade jag att jag skulle göra redan innan jag åkte första gången. Av olika anledningar har det dröjt. Men igår i Folkets hus i Vuollerim tog jag äntligen mig tid i "logen".

(Oss emellan - Vera kan ju inte läsa - inspelningen är sådär, men låten är magisk.)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig sett nån som bloggar i samma takt som du.. *imponerande*
å andra sidan gör jag bort mig i lika snabb takt. Inte fullt lika imponerande kanske=)


Georg Riedel visste vad han gjorde. ZZZ..zzz..zz

Anonym sa...

Tack. Du också.

(Och hela grejen att lägga upp låten här till din dotter är ju tokfint, som du vet).

Puss Puss

Anonym sa...

Din dotter är en lyckligt lottad tös som fått dig till far.

Aggie sa...

Sov gott, Vera! Og jeg er overbevist om at noen leser for henne, frem til den dag hun leser selv...Er det ikke sånn, Vera?

Monica sa...

ååå va du är gullig , nu ska hon bli glad ;)

Snokis sa...

Världsklass! Ska spela den för min unge i kväll (din version, alltså).

dynamit sa...

Finns det något bättre?

Anonym sa...

Den var bra.

Anonym sa...

Mycket bra

Anonym sa...

Vilken fin version! Min dotter och jag gillar också Kalle Theodor - jag har till och med hittat på en saga om honom. Hur han bodde med sin fattiga mamma och blev tvungen att ge sig iväg och söka jobb till sjöss. Sen vet vi alla hur det gick!

Anonym sa...

Men du med! Det var mina barns favoritvaggvisa när dom var små. :)

Anonym sa...

Vera skriver genom Jonna. Åh äntligen har du gjort den pappa. Det var snällt pappa puss. Längtar du efter mig pappa puss.

Anonym sa...

O vad roligt att höra. Nu fick vi äntligen chansen att lära oss tredje versen på Kalle Theodor.

Hittar tyvärr inte din egen sagoversion av sången.

Rustan sa...

Hej!
Kan du inte lägga ut url till din Kalle Teodor. Den är fin och min dotter vill hellre höra din version än Pippi på sin mediaspelare.