måndag 20 oktober 2008

På turné


Satt på kåken hela sommaren 90 (Totalvägran, inga konstigheter) och av tusentals märkliga företeelser var en när medfångar kom tillbaka från permis (jag fick ingen).

Alla som skulle iväg på permis var så jävla speedade på fredan när de skulle iväg och babblade högt om all sprit de skulle dricka och alla brudar de skulle sätta på och ni kan bara tänka er nivån.

Och så kom söndagen och de kom tillbaka. Det slog aldrig fel. De gick runt som levande döda. Gråa i ansiktet, mötte inga blickar, hälsade knappt. En ångest som faktiskt gick att ta på. Vidrigt att se.

Inga jämförelser i övrigt. Men uppförsbacken till att ge mig ut på ännu en resa på den galenskap som är min turné efter en veckas permis med familjen är väldigt brant just nu.

Jag är som vanligt kluven till ensamheten. Det är minst sagt tungt att kliva in i det dårhus som är min bil. Även om jag vet att jag kan ha rätt roligt där ibland...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fan, nu kom jag av mig i jobbet igen. De här filmerna är ju livsfarliga för mig. Koncentrationen far all världens väg. Måste jag jobba över idag är det ditt fel, Peter!

Snokis sa...

Det skulle vara intressat att se alla filmer du inte lägger ut.

Peter Barlach sa...

Lilla Blå: Sorry, jag tar på mig det.

Snokis: Jag döljer ingenting, det vet du.

Anonym sa...

Det låter inte överdrivet roligt, din stackare.

Anonym sa...

Var det nån som såg dig?

/Petra

Anonym sa...

Haha, du förgyller min dag:)

Anonym sa...

Du verkar ju kunna roa dig själv rätt bra i alla fall.

MonasUniversum sa...

Jag håller med dig. Men om det kom helt oförberett, och när man har ett par månaders frustration i bagaget, ja, då var det som att öppna dammluckorna...och talibanen blev helt perplex!

Realisten sa...

Och glöm aldrig att vi älskar att vara med dig i det där dårhuset!

MonasUniversum sa...

Fast det intressanta är ju vad bilisterna runt omkring tänker....

Anders Sparring sa...

Fantastiskt träffande liknelse, men jag hoppas att din permis var bättre än deras.

Att du har suttin inne f ö, det trodde man inte. För totalvägran! Hatt av.

Sus sa...

Det känns väl sådär att veta att det befinner sig ännu en galning i mitt landskap just nu.
Åker du vidare idag?
Ja,
bara så man vet..