måndag 10 november 2008

Alstermo

Igår hade jag tredje av åtta smålandsspelningar. Tredje raka hiten!

Kanske det är Småland som är min grej?

Alstermo - så fint det låter - igår var definitivt det. Ett lika proffsigt som genuint Folkets hus med bra akustik, så jag slapp anläggningen. Trots att det var Fars dag och Kalmar-guld, så kom det 71 pers och det var på alla sätt lyckat. (Jag var helt onervös tills ungefär en minut innan jag skulle in på scenen. Då blev jag å andra sidan skitnervös - för att jag inte var nervös!) Enda missödet var en mobil som ringde (mitt fel, jag måste komma ihåg att påminna i början av föreställningen), det är i och för sig inga problem (om det inte händer mitt i En Birgitta-saga, som i Falköping häromdagen), men grejen var bara att damen tog samtalet och gick ut från salongen. Jag försökte göra mig rolig på hennes bekostnad. Det känns alltid sådär. När hon dessutom några minuter senare kommer tillbaka, kom jag av mig på riktigt.

Nu vill jag rikta mig direkt till en i publiken, som jag vet kommer läsa det här inom några dagar. Hon håller nämligen på att läsa hela min blogg från början till slut. När hon slutade i morse vid tjugo över fyra-snåret hade hon kommit ända till mars 2008...

Kära Therese, ja jag får alla kommentarer till min mail. Så jag läste dom i samlad form i morse. Ja, du är lite knäpp, men det var fruktansvärt rolig läsning och ibland var jag ju tvungen att läsa inlägget igen för att fatta. Det var inte lika rolig läsning. Fortsätt gärna läs om du orkar och fortsätt i så fall kommentera!

Så till alla andra; jag rekommenderar inte er att läsa hela min blogg. (Men gärna sammanfattningen här.)

Ikväll Torsås. Vågar man ens hoppas på fjärde raka?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, jag fortsätter att skämmas över min gamla hemstad... Ännu mer övertygad om att jag gjorde rätt när jag flyttade därifrån. Falköping är Sveriges ko-tätaste kommun och har Sveriges längsta raggarströg. Ja... du ser... vilka meriter.

Jag jobbar på att dra ihop ett gäng på lördag och åka till Uddevalla.
Det funkar sådär, får jag väl säga... men skam den som ger sig?

Anonym sa...

Du läser mina kommentarer. Jag är kär i dig. (L)