tisdag 25 november 2008

Idag ska jag ut på sista svängen

33 mil till Jönköping. Det är ju ingenting och Erik Ahrnbom rekommenderade Gottrörakraschen av alla P3 Dokumentärer (min favorit hittills är Militärligan), så det kommer gå som en dans.

I Jönköping ska jag bo i 3 nätter. Då blir Stora Hotellet mitt hem. Jag har bott där nångång förut. Jag minns det inte, men det blir säkert bra.

De sista spelningarna på turnén är:

25 nov Jönköping (slutsålt)
26 nov Jönköping (slutsålt)
28 nov Sävsjö
29 nov Växjö
2 dec Örebro (slutsålt)
4 dec Östersund (slutsålt)
6 dec Malå

Sen bjuder Riksteatern på en chaufför som tar bilen och ett flyg åt mig!!!

Ovan rutt skall göras på tolv dagar. Ni som kan er geografi ser att den är åt helvete planerad.

"Småland?! Men där har du ju just varit?! Och vad har det med Norrland och göra?! Herregud, ska du köra det där helt själv? Och varför så många vilodagar?"

Jag hade tänkt komma hem ett och ett halvt dygn efter Växjö, men det visar sig att då ska min fru både jobba och gå på fest, så det blir bara bökigt och hattigt.

I vanlig ordning, precis innan jag ska åka iväg på en långsväng, känns det hur baktungt som helst att lämna hem kära hem, och då mitt ordningssinne lider av en obotlig förlossningsskada springer jag runt kilometrar i onödan och letar efter grejer jag varken hittar eller behöver. Så nu är det bara att bita ihop.

Men - och det var hit jag ville komma - när den här turnén är över kommer jag att längta ut igen. Jag är biten av turnégiftet. Hur tungt det än är. Det här är på många sätt det roligaste och mest spännande jag gjort - jag vet, jag är säker, jag är född turnéråtta!

Men nu måste jag städa köket, annars kommer jag hur som helst aldrig ut igen...

8 kommentarer:

Snokis sa...

Kör försiktigt och tänk på Vera! Vi vill ju inte att historien ska upprepa sig vetu.

Erik Ahrnbom sa...

"...mitt ordningssinne lider av en obotlig förlossningsskada"
Hehe. Men formuleringarna sitter!

Fritt ur hjärtat sa...

Ta de piano:-)
Idag har jag satt betyg på riksteaterns hemsida. Åse hann visst före...Vi förutsätter en soppturné till våren:-))

Anonym sa...

Om det ser ut som skit, luktar som skit och smakar som skit...

Efter att ha följt din turné land och rike runt (och runt, och runt...) så drar jag slutsatsen att det inte är någon med högsta betyg i geografi som planerat dina resor.

Anonym sa...

Ojdå, nu fick jag se att du erbjöd mig att komma på din Uddevallaföreställning, och jag var ofin nog att inte svara.
Tack!

Jag hade gärna kommit om jag kunnat. Till dina kvarvarande framträdanden har jag lite långt att åka. Jag tänker på dig i detta ruskeväder!

Och idag kom boken! Det var snabbt jobbat. Just nu är jag "mellan två böcker" så nu tänker jag absolut börja läsa den.

Ingela sa...

Du är välkommen till oss, även om turnéplanen ser tuff ut. Jag gör vad jag kan för att du ska få en publik även i södra Lappland!

Och har du glömt något i din packning så finns det säkert att låna.

dynamit sa...

Jag hoppas att vi ses i Örebro? Det gör vi va? Eller?

Anonym sa...

Ser fram emot att se och höra dig i Växjö på lördag!