söndag 23 november 2008

Liksom!


Under torsdagens konsert anordnade jag en filmcitattävling, alltså jag läste ett svenskt filmcitat och publiken skulle gissa vem som sagt det och vilken film det kommer ifrån (se ovan).

Förstapriset var 20 spänn, som jag hade i fickan. Nu kunde ingen det rätta svaret, så jag fick behålla tjugan, men nu fortsätter tävlingen här på bloggen.

Alltså, vem har sagt följande magiska ord, och i vilken film?

"Det bor liksom en jävla massa folk här ute men... Liksom... Det finns inga... Liksom ingenting att göra. Det finns liksom ingenstans att ta vägen, det finns liksom... Liksom, det är liksom verkligen inget liv nånstans. Tyst och stilla."

Försten med rätt svar vinner stor ära och 20 spänn!

(Naturligtvis får ingen som var på konserten svara. Tyvärr inte heller du, Jonas.)

24 kommentarer:

Lagerström sa...

jag e beredd att chippa in en tjuga, jag med

Peter Barlach sa...

Prissumman är nu alltså på 40 kronor! Shit vilken 100%-ig utveckling!

Kaos-Anna sa...

Jag gissar vilt:

Dom kallar oss mods

Sus sa...

Saltkråkan i modern tappning?

Nej?

Peter Barlach sa...

Fru Kaos: Bra gissning, men fel. Man får gissa hur många gånger som helst.

Sus: Dålig gissning. Man får gissa hur många gånger som helst.

Kaos-Anna sa...

Filmen G

Malinka sa...

Fucking Åmål?

Kaos-Anna sa...

Malinka - det är bra.

Kaos-Anna sa...

Sökarna

Peter Barlach sa...

Fru Kaos och Malinka: Ni är avslöjade, ni har inte tittat på videon. Där gissar man på Fucking Åmål och G och båda är fel. Varför tittar ni inte på videon?

Peter Barlach sa...

Sökarna är för övrigt också fel. Bra gissning igen dock.

Nildén sa...

Är det Fröken Sverige ?

Kaos-Anna sa...

Kungen av Kungsan

Kaos-Anna sa...

...och nu har jag kollat på filmen.

Peter Barlach sa...

Fel. Ta hjälp av dina läsare vetja. Allt är tillåtet. Försten bara.

Kaos-Anna sa...

Äh, nu orkar jag inte mer.
Jag ger upp.

Anonym sa...

Den frusna leoparden

Anonym sa...

Kiljan spelad av Joakim Thåström..en ren chansning,men med tanka på ditt och Jonas STORA intresse för mannen ifråga och att du antagligen sjöng en låt efter frågeorten som hörde ihop med svaret på frågan...eller??

Anonym sa...

frågesporten...tror jag blev lite väl upphetsad i presumtiv segeryra..

Anonym sa...

Ebba the movie(man fick väl gissa flera gånger)

Peter Barlach sa...

RÄTT! Joakim Thåström i Ebba the Movie är helt korrekt, och jag är imponerad av att du lägger ihop gamla inlägg och subtila ledtrådar. Du har dina 40 spänn. Jag gör ett storslaget inlägg av det här lite senare. Tills vidare: Grattis Janne Berg!

Anonym sa...

Men åååååh, det var ju skitlätt! Men Janne B hann före, så det är bara att gratulera.

Översättarhelena sa...

Skit också, jag som har varit ute på datorlösa landet hela helgen. Fyrtio spänn var precis vad jag ville ha just nu.

Godiva sa...

Ha ha, ÖversättarHelenas kommentar var bara den värd 40 spänn!