måndag 15 december 2008

"Sorry Peter, och ni andra som har så roligt..."

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om en katt som heter Elvis, som hade sprungit vilse och blev ett anagram. Det blev lite småroligt tycker jag själv och väldigt roligt tycker vissa andra.

Idag fick jag en sådan här tröttsam ordmärkarkommentar, med det där von oben-perspektivet som man ska ha jävligt mycket på fötterna om man ska matcha.

Exakt såhär löd den dryga kommentaren:

Sorry Peter, och ni andra som har så roligt... Men ett anagram är när någonting blir samma sak både baklänges och framlänges.

Elvis vilse är inte samma sak som Esliv sivle.
Hade det varit det så hade det däremot varit rätt fyndigt.

/Vikigpettern Zäta

Mitt ödmjuka svar lyder:


Du tänker på palindrom, älskling.

/Viktigpeter

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är en Vikigpetter, eh, Zäta?

asiL sa...

HAHAHA! Jag flabbar på mig!

Godiva sa...

Ha ha! LOVELY!! Tack Zäta, hoppas det var äkta, men om det var på skoj så var det skoj! : -))

Jag älskar besserwissrar, vem är inte en sån innerst inne?

Anonym sa...

Jamen fy så pinsamt!

Jag dunkar min rygg med det raskt sammanbundna riset.
Jag trodde jag kunde det här!

Käre herr Bokförfattare och kung på svåra ord! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och ska göra bot och bättring.

Ett anagram är alltså när man kastar om bokstäverna och får ett annat ord, som också finns.

Som elvis och vilse....

Nåja, jag bjuder på den.
Och jag lovar återkomma med ytterligare grodor i bloggvärlden. Lite roligt måste vi ju ha!
Och det finns inget roligare än att skratta åt idioter som tror att de kan mer än de kan och som dessutom vågar sticka ut hakan.

Ja. Nu har i alla fall jag haft mitt lilla roliga för idag!

Slaktardotter sa...

precis palindrom var namnet haha för jävla roligt med meserschmittar åt alla håll

Sus sa...

Zäta: Inte lätt att vara storsint bland de småsinta, men du klarar det, sanna mina ord =)

Huskorset sa...

Haha.
Och jag håller med Sus, bravo Zäta.

Wille sa...

Haha! Men kom inte och säg att du inte innerst inne hoppades på en sådan kommentar när du skrev det ursprungliga inlägget Peter. :)

a n k i e f o n t ä n sa...

Gud, jag orkar inte ens läsa. Jag säger bara: Fastna inte i den där skiten. Stora konstnärer gör som de vill.

Anonym sa...

Äntligen kan jag smälla upp mitt favoritanagr... Ja menar min favoritpalindrom!
Håll till godo:
En rutinerad elva ses av ledaren i turne

Svennis

Anders Sparring sa...

väldigt roligt!

Godiva sa...

Heja Zäta! Det är roligt med ord!

/ varma hälsningar från en som hade "snygg, smart och sinnesjuk" i en tidig blogglogga... om jag minns rätt : -)

Fredrik sa...

Heja Zäta!!!

Bloggerskan sa...

Ibland får man äta humbel paj. Det var humor. Tack till er båda.

Anonym sa...

Om nu Zäta hade varit en äldre grinig gubbe som skrivit inlägget så hade man kunnat skriva rättelsen på hans näsa och lite överlägset avslutat med ”RIP old man” som då är ett anagram av ordet palindrom.

Nu är ju inte Zäta äldre, man eller grinig, vilket innebär att skämtet faller ganska platt. Men teoretiskt sett hade det varit väldigt roligt.