söndag 4 januari 2009

Något om Facebook

Facebook (varför kallar ingen Facebook för Facebook, alla säger typ fejan eller ansiktsboken eller fb eller nåt, säkert för att det är nördigt att säga Facebook, jag ska fan aldrig säga nåt annat än Facebook om Facebook) är lika delar sorgligt som roligt.

Bekräftelsekanal för de svårt svältande och halleluja moments för de supersociala är väl liksom ytterligheterna. Jag har ägnat halva dan åt att bygga en grupp och bjuda in folk till den. En riktigt pseudodag helt enkelt. Fast ändå inte. Det är bra på riktigt också.

Hur som helst.

En sk vän till mig, som hör till de socialt svagaste jag träffat i hela mitt liv kunde tyvärr inte bjudas in i min grupp. För hon tillhörde redan tillräckligt många grupper, som synes ovan. Har någon överhuvudtaget hört talas om detta?

"Användaren är medlem i för många grupper"

På vissa sätt det sorgligaste jag läst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du aldrig sluta blogga?

Peter Barlach sa...

In your dreams, Midnight Mongo.

Ps: Jo, när jag dör.

Översättarhelena sa...

Oj, det var inte jag, va?

Anonym sa...

kallar du mig för tjej nu?

Peter Barlach sa...

hehe