lördag 24 januari 2009

Till alla som ligger sömnlösa och undrar

Om jag gör en undersökning om livsinställning och undrar om ni har halvtomt eller halvfullt glas och driver en stenhård kampanj för halvtomt, då vinner halvfullt.

Om jag gör ett idiotiskt utfall mot en barnrecensent och sedan försöker förklara mig och startar en omröstning om huruvida barn ska läsa böcker eller leka tyckare, då tycker ni såklart det senare.

Om jag lyckas slippa undan att betala för skitäcklig mat, och ni får en minsta chans att få mig att gå tillbaka dit och betala för den meningslösa maten, då tar ni naturligtvis den.

Så mina kära dumpositiva pk-vänner till moralistsvin - för er skull - jag ska gå tillbaka och pröjsa den jävla notan, och jag ska dessutom säga vad jag och min familj ansåg om den vidriga maten!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Rock n roll!

Mvh
Moralistsvinet

Snokis sa...

Skyll inte på mig, jag röstade nej.

Sus sa...

Hahaha!
Skyll dig djälv.

Mrs Li sa...

Jag är helt oskyldig, i all fall till detta eftersom jag röstade på Linje 2 alternativet. Gör ingenting!

Hälsar
Omoralisk i Hooden

Erik Ahrnbom sa...

Underligt. Du lägger ansvaret utanför dig själv och gör samtidigt det rätta. Postmodernt.

Putte o Piraten sa...

Fast jag tycker du ska fråga dom först om dom verkligen VILL ha betalt för skiten, eller ifall dom hellre vill att du skänker pengarna till Bruno winzells minnesfond eller annan välgörenhet...

Anonym sa...

Intressant sammanfattning av läsekretsen där! Ske bli ännu intressantare att få veta vad krogen sa.

Godiva sa...

VIDEOBLOGGA, PLEEEEEEEEEEEEEEASE!!!

eff sa...

En jävligt liten fiol spelar.

Huskorset sa...

Ja? Du sa ju att du skulle göra som vi sa.

Cillagonk sa...

Att du missade att betala är väl en sak i sig, sådant händer. Frågan är bara om den som glömde ta betalt fick ersätta ägaren med din nota var på. Så av den anledningen tycker jag att du ska återvända. Däremot ska du framföra kritiken och säga ifrån att du inte betalar fullt pris.... Om restaurangägaren inte får klart för sig att de serverar äcklig mat så blir det aldrig en förändring.

Så gör rätt för dig med att åka tillbaka och ta diskussionen med dem!

Det finns på tok för många som säljer äcklig mat och vi svenskar är för mesiga för att våga säga ifrån.

Anonym sa...

Du filmar väl händelsen?

Anonym sa...

Hahaha glöm inte att at en bild till ditt inlägg.
Och vad gott du kommer sova.
Muahahahahahaha

Anonym sa...

vad är det med dig, har du fått taskigt texmex?