lördag 17 januari 2009

Vuxna män ger presenter till varandra

Det händer inte särskilt ofta att jag ger presenter till mina vuxna manliga vänner. Gå bort-presenter, födelsedagspresenter och mina egna alster givetvis, men opåkallat mycket mycket sällan.

Men häromdagen när jag skulle köpa en sån där fiffig stämapparat som man sätter på gitarren kom jag på att jag skulle köpa en till Frans också. För att jag tycker att han ska ha en sån och för att jag tycker om att jobba med honom.
I förrgår kväll skulle vi träffas i en lägenhet i City för att repa och ta pressbilder inför Vardagsrumsturnén, då tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att ge honom presenten. Men käre Frans förekommer mig och räcker fram ett paket till mig.

Jag börjar asgarva och utbrister "Varför då?!"
"För att jag tycker du ska ha en sån och för att jag tycker om att jobba med dig", svarar Frans.

Jag förklarar att jag också har en present till honom, av precis samma skäl. Vi skrattar, kramas och öppnar våra presenter.

Han blir skitglad för stämapparaten precis som jag blir för den här grymt sköna Johnny Cash-tishan:
Det kommer bli en bra, rolig och kärleksfull turné!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ni kommer ha en riktigt bra lghnetsturne...

Nu är det dags för filmcitat-quiz på Denna Sidan Sundet. Man kan vinna biobiljetter om man är lite duktig...


By the way. Nu var det Nr 10. Fix färdig...

Anonym sa...

Kärlek!

Fellini sa...

Hellstone är ett jättebra namn på en gitarr-stäm-apparat. Eller på allt faktiskt.

Anonym sa...

"Tishan" var ett bra ord. Ska läggas på minnet.

Peter Barlach sa...

Anonym: Det är Godiva som har lärt mig allt jag kan.