söndag 8 februari 2009

Två av tre - VRT

En klok man sa till mig en gång att som kulturarbetare kan man nappa på erbjudanden av tre anledningar - för att det är bra pengar, för att det är roligt, för promotion.

- Och två av dessa tre ska slå in för att det ska vara värt att tacka ja.

Jag som får massa skumma och eller otippade erbjudanden har numera ovanstående lilla tänk som ledsagare i karriärlivet.

Det händer titt som tätt att folk frågar mig om Frans och jag klarar oss på hatten på vår bisarra vardagsrumsturné.

Tjänar vi några pengar?

Nej, det gör vi inte. Folk är märkligt ekonomiskt återhållsamma. Med tanke på all merch och att vi har turnéledare och pressagent och ger minst presenter till alla som hjälper oss är vi rätt långt ifrån att ens gå plus minus noll. Couldn't care less.

Har vi roligt?

Det här är min överlägset roligaste turné av fyra. Av massa skäl. Först och främst får jag sällsis och har nån att spela med. Jag älskar Frans och har fruktansvärt roligt med honom. Sen hamnar vi i situationer som är så skönt skruvade och möter fantastisk publik och lyckas skapa en stämning i de där vardagsrummen som kommer att sitta fastklibbade i minnet tills jag dör. Halleluja moment!

Ger det nån PR då?

Förutom otaliga lokalblaskor, City, Allt om Stockholm.se och en kvart i Radio Stockholm har vi kammat in helsida i DN På stan, kvartssida i Svenskan, TV4 Nyhetsmorgon på onsdag samt SVT Eftersnack nästa tisdag.

I rest my case.

Inga kommentarer: