tisdag 24 mars 2009

Önskecover

Peter & Frans ska ju lira på Mosebacke 7 & 8 april.

Vi har bestämt att vi ska spela två covers på svenska, som vår publik har önskat. På varje vardagsrumsspelning har publiken skickat in lappar med önskningar.

Självklart ska även ni få önska.

Väljer vi er låt vinner man förutom fribiljetter till Mosebacke andra superpriser (kanske en vardagsrumskonsert?). Skriv i kommentarsfältet eller skriv till vardagsrumsturne@gmail.com dina förslag. (Man får önska hur många man vill.)

Har ni redan köpt biljett, vilket man kan göra HÄR, får ni pengarna tillbaka.

Lycka till!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för en trevlig underhållning i lördagskväll.
Hans och Birgitta

Anonym sa...

Snygg bild.
Bra vinkel.
Duktiga grabbar.

Jag glömde ju ge mitt bidrag, men det kommer nu; VEM VET känns passande...

Anonym sa...

Internationalen

eller något av Joe Hill.

Bexelius sa...

Jag tycker att ni ska spela låten Fotboll. Tror att gruppen hette William.

"Jag ser, jag ser gärna på TV, jag ser gärna på fotboll - bar du är med och ser"

Bästa svensk låten om kärlek, TV och fotboll. Vore fantastiskt att få höra er dra den.

Anonym sa...

Den där trevliga låten med den där unge skåningen Göte Børge

Anonym sa...

Israels bidrag i Melodifestivalen 1987, "Hoppa hulle". http://www.youtube.com/watch?v=NxxaHlQuYeQ

Anonym sa...

Va glad jag blir att nån annan förstått fotbollslåtens storhet.

Det var min låt till Peter när vi gifte oss.

Anonym sa...

Tycker givetvis ni bör köra "Cigaretter, whiskey och vilda kvinnor" med Cacka Israelsson. Men den åsikten har jag ju redan framfört. "Äppelkaka" med gruppen Badboll skulle också funka.

Kaos-Anna sa...

Jag har redan önskat via mail för läääänge sen.

Kaos-Anna sa...

Men jag önskar två till om nu mitt mail inte har nått trubadurerna, båda låtar med KENTA.

Just idag
Utan att fråga

Bexelius sa...

Bra val av dig Jonna!

Anonym sa...

OM Peter sjunger en låt av Kenta vill jag gärna bli förvarnad...

Anonym sa...

Vore kul om Ni lirade något av Kjell Höglund. Varför inte "Man vänjer sig" eller "Jag hör hur dom ligger med varandra i våningen ovanför"
MVH
Andreas

Robert Lars Christian Ekberg sa...

Beatrices arvsanlagsboogie

Bexelius sa...

Peter,

Om det inte blir "Fotboll" så är mina önskecovers Allan Edwalls "Luffarvisan" eller "Slow Love" av Prince.

Trampe sa...

Eller "10 små stjärtgossar" och/eller "Spetälske Leffe". Gamla Kånkel-klassiker.