tisdag 16 juni 2009

Helvetesmaskinen

Vi har en sån här tvättmaskin från LG (är det du Lovely Godiva?)

Den har strulat i några dagar. Den tar inte tvättmedlet i facket och ibland stannar den efter typ halva och då är tvätten dyblöt. Då måste man sätta den på centrifugering för att den öht ska gå att hänga/tumla. Men den är inte särskilt ren eftersom den inte har fått nåt tvättmedel.

Nästa gång funkar den perfekt.

Men när den stannar så blinkar det IE på displayen (alt 1E). Vi har tömt det lilla facket på framsidan och plockat ut lite skräp och lite stålar men det verkar inte räcka. Vi hittar inte bruksanvisningen (märkligt va?) och manualen går inte att ladda ner på nätet.
Nån som har en sån här helvetesmaskin eller som vet vad IE betyder?

10 kommentarer:

lbofh sa...

Det är svårt att ladda ner manualen- man vill ju att det bara ska funka.

Jag får det att funka i Windows (har ingen mac på jobbet).

Har lagt sidan med felkoden på http://www.tolv.net/~svenw/p026.gif.

Unknown sa...

Icke Engagerad?

Hosanna sa...

Internal error?

Har ni provat att rensa nålfilter och trumma?

lbofh sa...

Inlet Error

marbor sa...

Idiotisk elmaskin?

Hosanna sa...

Men duuu... det står för internet explorer och det i sin tur betyder att det är en bloggningsmaskin du försöker tvätta i. Inte konstigt att den strejkar ;)

Singelmamman sa...

Själv klappar jag tvätt i badkaret, och när jag strejkar brukar jag muta mig med ett glas skumpa och då brukar det lösa sig!

Bonita sa...

Återstående tid - en eon

MonasUniversum sa...

Det är inte för inte som LG under många, många år, var en förkortning av Lucky Gold...På riktigt.

Det är som det där telefonmärket DORO. Det får mig bara att tänka på Solstollarna som ständigt och jämt gjorde reklam för dom på 80-talet. Det liksom går bara inte att ta dem seriöst..

Godiva sa...

Nej, nej och Nej : -)